Po raz piąty prezentujemy wyniki badania satysfakcji klientów AGENCJI INTERAKTYWNYCH przeprowadzonego przez Instytut Millward Brown SMG/KRC na zlecenie redakcji "Media & Marketing Polska". Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI w dniach 3.02-17.03.2015 r.
  TĘSKNOTA ZA CHALLENGEREM

Agencje można dzielić dowolnie, na większe i mniejsze, na socialowe i full service digital, ale czy nie powinniśmy je dzielić na po prostu lepsze i całą resztę? Na rynku tych dobrych nie brakuje, ale na razie nie widać nowej siły, która odświeży branżę digital. Pierwszy raport związany z kondycją agencji interaktywnych w Polsce, poprzedzony badaniami satysfakcji klientów, „Media & Marketing Polska” opublikowało w 2010 r. Wówczas był to skromny zeszyt liczący zaledwie 32 strony (wliczając w to cztery okładki). Na przestrzeni tych lat przyznawaliśmy agencjom tytuły za ich dokonania. Analizując nasze wybory, można dojść do wniosku, że o ile w pierwszych edycjach wciąż na podium pojawiali się nowi gracze, o tyle od kilku już lat grono faworytów zawęża się do kilku agencji.
Czy czujemy się z tym jakoś nieswojo? Nie. jak widać, tegoroczne nagrody to wynik ciężkiej, systematycznej, kilkuletniej pracy. I nawet na tym wciąż młodym, zmieniającym się rynku, trudno zrobić błyskawiczną karierę.
Należy wspomnieć, że pierwszą agencją interaktywną, która otrzymała miano agencji roku, była 180heartbeats. Pisaliśmy wówczas, że „od początku działalności 180hb jej projekty często wskazywane są jako wzór dobrze przygotowanej strategii i kreacji poprzedzonych wnikliwymi analizami. Herbatnikom życzymy powrotu do tej kondycji. W 2011 r. główne wyróżnienie trafiło do Ogilvy Interactive, po której nie ma już śladu w Polsce. Rok później tytuł przypadł Pride & Glory interactive, która w połączeniu z Heureką, a w zeszłym roku już jako VMl triumfowała w każdym następnym rocznym podsumowaniu.
Historia zatacza koło, bo VMl, jak piszemy na kolejnych stronach, to klasa sama w sobie. Stoi za nią rosnący biznes, realizacje na poziomie niejednej tradycyjnej „sieciówki” i zdrowy rozsądek w ocenie swoich możliwości.
W naszych wyborach staramy się zwracać szczególną uwagę na agencje mniejsze, które przebijają się przez rynek i próbują na nim coś zmienić. Jednak coraz częściej łapiemy się w codziennej naszej redakcyjnej analizie na tym, że faworytów jest tylko kilku. Od dawna nie widzieliśmy agencji, która przebojem wdarła się na scenę, wyjęła silnej konkurencji ważnych klientów i można by przyznać jej tytuł Wschodzącej Gwiazdy. Z drugiej strony powstaje pytanie, czy klienci chcieliby nowego rozdania na rynku agencji interaktywnych? Patrząc na słabsze wyniki badań kilku agencji, można stwierdzić, że świeża krew bardzo by się przydała.
ostatnio taką była na przełomie 2011 i 2012 r. agencja lubię To (obecnie lubię To – Linked by Isobar). Założona przez przebojową młodzież agencja otrzymywała zlecenia od interesujących już wtedy reklamodawców. Dzisiaj pracuje m.in. dla takich graczy jak H&M czy kompania Piwowarska, jest częścią międzynarodowego holdingu reklamowego – Dentsu Aegis Network, i z roku na rok coraz lepiej performuje. W tym roku postanowiliśmy przyznać jej tytuł Transformacji roku. Agencja zaczynała od prowadzenia klientów głównie w Facebooku, każdego roku starała się poszerzać ofertę, proponowała nowe pomysły na komunikację klientów. Dzięki temu stała się agencją full service digital, a na jej koncie są też realizacje ATL. Na kolejnego takiego challangera czekamy.
54 strony
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.