W KOLORZE ZIELENI

W Państwa ręce trafia 17. edycja naszego marketerskiego raportu.
W minionym roku odmienialiśmy na wszelkie sposoby słowo „inflacja” i odczuwaliśmy jej skutki. Na szczęście wiele wskazuje, że w tym roku będzie ona o wiele mniej dotkliwa. Prognozy koniunktury na ten rok są niezłe, a na przyszły jeszcze lepsze. Wypada więc mieć nadzieję, że finansiści się w nich nie mylą. Wysokie ceny energii, surowców i presja płacowa jednak z nami zostają i nadal będą sprawiać, że w poszukiwaniu marż będzie się trzeba zdrowo nagimnastykować.
Blik, nasz tegoroczny Marketer Roku, można by dziś rzec, był skazany na sukces. Jednak w 2015 r. wcale nie było pewne, że płacenie komórką tak się u nas upowszechni. Obecna skala Blika to zasługa tego, że konkurenci w imię wspólnego dobra potrafili się dogadać. Czy biznes nie mógłby nauczyć tego polityków? Z kolei nasza tegoroczna CMO Roku Magdalena Sielachowicz-Nowakowska z Samsunga przekonuje, że równie ważne jak tradycyjna reklama jest umożliwienie konsumentom bezpośredniego doświadczenia świata marki, zaproszenie, a nawet wciągnięcie ich do niego. Niby oczywiste, ale zrobienie tego skutecznie wcale nie jest takie proste. Cała dywizja komórkowa Samsunga dowodzi, że możliwa jest obrona przed chińską nawałą, choć wojna cały czas trwa.
Ta prawdziwa, śmiertelna wojna trwa w Ukrainie już trzeci rok, do tego doszedł również krwawy konflikt izraelsko-palestyński. W kontekście tego ostatniego ucierpiała, choć nie do końca ze swojej winy, nasza tegoroczna Marka Roku – amerykańska sieć fast food McDonald's. Firma musiała ratować reputację, jednak my doceniamy przede wszystkim jej starania transformacji biznesu na mniej uciążliwy środowiskowo.
Tego oczekujemy od wszystkich marketerów, autentycznych starań, a nie greenwashingu! A skoro zielony jest kolorem nadziei, to z życzeniami, by te nadzieje na poprawę się ziściły, zapraszamy do lektury.
W tym miejscu chcemy także podziękować firmom, z których danych korzystaliśmy, a więc przede wszystkim Publicis Groupe i NielsenIQ. Maciej Burlikowski 26 stron
Raport w postaci pliku pdf.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.