Raport powstal na podstawie badania, które zostało przeprowadzone metodą CATI w dniach 27.02-12.03 2019 r.
Próbę wyjciową do badania stanowiły połączone listy zgłoszonych przez poszczególne agencje objęte badaniem. Próba ta liczyła 204 kontakty.
W badaniu ocenianych było 19 agencji, natomiast w raporcie prezentowane są wyniki 14 spośród nich.

WYŚCIG KOMPETENCJI
AGENCJE EVENTOWE ZACZĘŁY SILNIE ROZBUDOWYWAĆ ZAKRES SWOICH KOMPETENCJI. CZYTAMY M.IN. O DIGITAL MARKETINGU I STUDIACH GRAFICZNYCH. NAJLEPSZE AGENCJE WYRAŹNIE ZMIERZAJĄ W KIERUNKU OBSŁUGI 360 STOPNI.
Wśród przedstawicieli agencji słychać różne wyjaśnienia tego zjawiska, niestety jedno z nich pojawia się dość często. Pieniądze na działania stricte eventowe w budżetach marketingowych to te, które „zostały”. To te niewykorzystane na ATL czy działania w sieci. Agencje eventowe często traktowane są jako te, które zrealizują „wszystko to, czego nie chcą zrobić inne agencje".
Można mieć nadzieję, że o takim podejściu już niedługo nie będzie mowy. A w działach marketingu zostaną zauważone wielkie sukcesy komunikacji, w której event jest punktem wyjścia. Niech za przykłady posłużą chociażby „H&M Loves Music" czy „Męskie Granie", które przyciągają tysiące odbiorów, wzmacniają pozytywny wizerunek marek i budują przywiązanie do nich.
Poszerzanie kompetencji w kierunku digitalu jest oczywiste i każda firma działająca w branży wzmacnia się w tym obszarze. Agencje eventowe mają na pewno dodatkową mobilizację. Social media sprawiają, że można dotrzeć prościej i do większej liczy osób – bez konieczności budowania olbrzymiej sceny można bezpośrednio kontaktować się z konsumentem i tworzyć jego relację z marką. Eventowcy muszą naprawdę się nagłowić, żeby wymyślić nowe sposoby, które zainteresują odbiorców i w efekcie wpłyną na ich decyzje zakupowe.
Polski rynek eventowy nie jest pod tym względem szczególny, zagraniczne agencje mierzą się z takim samym wyzwaniem. Poprzeczka została ustawiona przez konsumentów bardzo wysoko i trudno zorganizować event, który nie zostanie skwitowany komentarzem „Ale to już było".
26 strony
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.