Nie tylko Lewandowski i Stoch Czasami za umowny początek profesjonalnego marketingu sportowego w naszym kraju przyjmuje się rok 2012, kiedy Polska była gospodarzem turnieju piłkarskiego UEFA Euro. I chyba nie bez racji. Wielu marketingowców wówczas po raz pierwszy poszło na ważny mecz na nowoczesnym stadionie. Mogliśmy też z bliska obserwować aktywacje sportowe gigantów takich jak Coca-Cola czy McDonald’s. Wówczas wiele mniejszych, lokalnych firm zainteresowało się sportem.
Tak to się zaczęło, teraz najnowsze prognozy pokazują, że w roku 2020 polski rynek sponsoringu będzie wart miliard złotych, a przecież liczba ta nie uwzględnia wielu innych aktywności marketingowych związanych ze sportem.
To, co cieszy jeszcze bardziej niż liczby, to fakt, że widać powoli rosnące zainteresowanie marketerów nie tylko topowymi dyscyplinami, klubami czy sportowymi celebrytami. Sponsorzy coraz częściej myślą o „systemowym” wsparciu całych dyscyplin, lig czy aktywizacji sportowej Polaków.
Wszyscy uwielbiamy Lewandowskiego i Stocha, ale liczymy na to, że także kluby piłki ręcznej, koszykówki, lekkoatleci czy pingpongiści otrzymają odpowiednie warunki do rozwoju. A sponsorzy i ich marki zyskają nowych wiernych fanów.

Tomasz Wygnański
Redaktor naczelny „Media & Marketing Polska" 26 stron
Raport w postaci pliku pdf.
 

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.