Raport powstał na podstawie badania, które zostało przeprowadzone przez Kantar Polska metodą wywiadów telefonicznych w dniach 8-25.09.2025 r. Spośród 232 kontaktów z próby wyjściowej zrealizowaliśmy 153 wywiady. W badaniu ocenianych było 15 agencji. Wszystkie agencje osiągnęły próbę minimalną, to znaczy zostały ocenione przez minimum 5 respondentów. Wyróżnienia i strzałki pochodzą od redakcji.
Wszelkie dane, w tym finansowe, w portretach agencji są deklaratywne i pochodzą od prezentowanych firm.

ZMIANY I WYZWANIA
ROK 2023 W BRANŻY EVENTOWEJ MOŻNA PODSUMOWAĆ JAKO OKRES DYNAMICZNYCH ZMIAN I WYZWAŃ.
Rozpoczął się w trudnej sytuacji gospodarczej i ekonomicznej, wynikającej z pandemii COVID-19, która ograniczyła organizację wydarzeń i spowodowała spadek popytu na usługi eventowe. Jednak w miarę ustępowania pandemii branża zaczęła szybko wracać do życia.

Punktem zwrotnym, który nadal ma wpływ na działania całej branży eventowej, było odbicie po zakończeniu pandemii. Ograniczenia zostały złagodzone, co pozwoliło na organizację większej liczby wydarzeń na żywo. Ten przełomowy fakt przyczynił się do znacznego wzrostu obrotów wielu agencji eventowych, często liczonych w dziesiątkach procent. Po stronie klientów powróciła chęć uczestnictwa w wydarzeniach na żywo, co przełożyło się na wzrost popytu.

W 2023 r. zauważalny był również wzrost inicjatyw ekologicznych. Klienci, a co za tym idzie, branża eventowa coraz bardziej skupiali się na zrównoważonych i ekologicznych inicjatywach, wprowadzając proekologiczne rozwiązania w organizowanych eventach.

Innym istotnym trendem jest rozszerzanie działalności agencji eventowych na rynki międzynarodowe. W coraz większej liczbie agencji można było zaobserwować ambicje działania za granicą. Polskie agencje nie boją się dzisiaj rywalizować z zagranicznymi konkurentami.

Katarzyna Kacprzak

28 stron
Raport w postaci pliku PDF
.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.