Przemeblowanie Mniej tytułów prasowych na rynku, znaczne zwolnienia pracowników spowodowane głównie rosnącymi kosztami wydawniczymi, malejącymi wpływami z reklam i większą konkurencyjnością prasy cyfrowej, przy jednoczesnym poszerzaniu kontentu cyfrowego i ofert subskrypcyjnych – tym żył rynek wydawców w ostatnich kilkunastu miesiącach.

W tegorocznym raporcie „Wydawcy” Wydawnictwo Bauer ponownie nagrodziliśmy tytułem Wydawca Roku. Patrząc na dzisiejszy krajobraz rynku wydawniczego, Bauer pozostał jedynym bastionem prasy w tradycyjnym ujęciu, z najdłuższym dorobkiem i największym portfelem marek prasowych i miesięczną sprzedażą 12 mln egzemplarzy czasopism, co w erze postępującej digitalizacji i natarczywości metaversum wydaje się liczbą prawie niemożliwą do uzyskania. Poza nagrodą główną zdecydowaliśmy o trzech wyróżnieniach, kierujemy je do wydawnictwa Story House Egmont, które odkupiło prawa do marek tytułów prasowych od Media Serwis Zawada i tym samym stało się największym na polskim rynku wydawcą magazynów dziecięcych. Nasze drugie wyróżnienie Lider subskrypcji otrzymała Wyborcza.pl. W ostatnich dniach grudnia 2022 r. liczba subskrybentów portalu przekroczyła poziom 300 tys. To nowy rekord
serwisu i całego rynku prasy cyfrowej w Polsce. Dziś Wyborcza.pl należy do ścisłej czołówki wydawców na rynkach Unii Europejskiej. W Europie jest w top 10 wydawców z największą liczbą subskrypcji.

Kolejne wyróżnienie wędruje w ręce „Przeglądu Sportowego” (RAS Polska). Wydawca zdecydował o utrzymaniu jednego z najstarszych tytułów prasowych w Polsce – 102 lata tradycji w wersji drukowanej, ale zmniejszył częstotliwość ukazywania się tytułu do dwóch wydań w tygodniu i przygotował jego nowocześniejszą wersję cyfrową. „Przegląd Sportowy” otrzymuje nagrodę za zgrabne połączenie dynamiki i nowoczesności Onetu z tradycją ponad 100-letniego brandu. W tym roku postanowiliśmy również nagrodzić dwie redaktorki naczelne – Dominikę Kozłowską („Znak”) i Magdalenę Kicińską („Pismo”). Redaktor naczelną „Znaku” cenimy m.in. za umiejętność pielęgnowania tego, co najlepsze z długiej historii pisma przy jednoczesnym wprowadzaniu śmiałych zmian otwierających tytuł na młodsze czytelniczki i czytelników. Z kolei „Pismo. Magazyn opinii” pod wodzą swojej naczelnej potwierdza każdym numerem, że nazywanie go polską wersją „New Yorkera” to nie pochwała na wyrost.(...)

32 strony
Raport w postaci pliku pdf.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.