Raport specjalny "Agencje Reklamowe i Domy Mediowe 2021" opracowany na podstawie badania przeprowadzonego przez Kantar metodą CATI (Computer Assisted Telephone Interviews) w dniach 22.03-27.04.2021 r. Próbę wyjściową stanowiła grupa 2470 osób. W raporcie znajdują się opisy 67 agencji reklamowych oraz 26 domów mediowych.
20 LAT STANDARDU
Równo 20 lat temu magazyn „Media Marketing Polska" przeprowadził razem z SMG/KRC (teraz Kantar Polska) pierwsze badanie satysfakcji klientów agencji reklamowych. Ta rocznica wypadła niefortunnie – w wyjątkowym, pandemicznym roku. Z drugiej strony w tych wyjątkowych warunkach badanie wydaje się nam jeszcze cenniejsze, bo agencje jeszcze bardziej potrzebują narzędzi do zarządzania swoim biznesem w skomplikowanej rzeczywistości, jaka nas otacza. Z kolei marketerzy szukający dziś optymalnych rozwiązań dla marekdzięki raportowi lepiej mogą poznać kompetencje i mocne strony agencji na rynku.
Obraz branży, jaki wyłania się z ankiet i samego badania, jest zróżnicowany. Nie będzie odkryciem, jeżeli napiszemy, że agencje, które nie straciły i nie zyskały znaczących klientów, musiały się liczyć z ok. 10-proc. spadkiem obrotów w roku 2020. Ale mamy też agencje mocno związane z digitalem, które zwiększyły obroty o kilkanaście lub kilkadziesiąt procent przy znaczącej bazie. Podobnie sytuacja wygląda z domami mediowymi. Część z nich mimo spadku rynku mediów była w stanie zaproponować klientom nowe usługi.
Jeżeli zaś chodzi o badania, to z danych opracowanych dla nas przez Kantar wynika, że od 2014 r. rośnie średnia ocena ogólna agencji reklamowych i pandemiczny rok nie zatrzymał tego trendu. Agencje szybko dostosowały się do wymogów nowej rzeczywistości, przestawiając na pracę zdalną, a jeżeli chodzi o ofertę na digital. Jak widać, ze sporym sukcesem.   120 stron
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.