Raport "Biura Reklamy 2019" został przygotowany na podstawie badania, które zostało przeprowadzane metodą CATI (Computer Assisted Telephone Interviews) w dniach 15-25 października 2019 r. przez Kantar Millward Brown. Raport zawiera ocenę biur reklamy poszczególnych segmentów rynku oraz portrety najważniejszych podmiotów z danego obszaru. W raporcie zostały opisane biura reklamy następujących segmentów:
- telewizja, 
- magazyny, 
- dzienniki, 
- radio, 
- OOH, 
- internet, 
- kino.
  Amebą być
Można odnieść wrażenie, że biura reklamy weszły na ścieżkę podobną do szlaku wędrówki domów mediowych. Trudno się nawet specjalnie temu dziwić – te dwa typy firm mediowych przecież od dawna ze sobą ściśle współpracują. Jak domy mediowe z „house of Excel” przeobraziły się w fullservice'owe agencje z bogatą ofertą kreatywną od TV po social media, tak biura reklamy z podmiotów blisko powiązanych ze swoim medium stały się multimedialnym partnerem reklamowym. Polsat Media ma dziś w portfolio, oprócz klasycznych kanałów TV, również wideo w internecie, DOOH, a nawet influencer marketing. Media Impact koncentrował się jeszcze niedawno na prasie drukowanej, a dziś obudowuje reklamowo również paratelewizyjne ramówki w internecie. Tandem Media od kilku sezonów ćwiczy unikatowy model radio + kino. Przykłady można mnożyć.
Dziś każdy broker szuka autorskiej i skutecznej strategii. Użyjmy metafory: każdy broker chce być jak ameba – jak ona ruchliwy, zmiennokształtny i pełzający do celu. Ale przywołajmy też od razu Karla Poppera, który przypominał, że od ameby do Einsteina daleka droga.
Jako obiektywni (lub jak ktoś woli subiektywnie bezinteresowni) obserwatorzy rynku mediowego z niecierpliwością czekamy na rok 2020. Bo biura reklamy nie mogą spać spokojnie, a jeśli odpoczywają, to w truchcie (lub jak ameba – pełzając). Dlaczego?
Badanie biur reklamy przygotowywane przez Kantara na potrzeby naszego raportu co roku wywołuje dyskusje. Patrząc na tegoroczne wykresy, mamy pewność, że tym razem czeka nas wszystkich wyjątkowo gorąca wymiana zdań. Niedawni liderzy w ocenie ogólnej niespodziewanie znaleźli się pod kreską. Tu kuleje transparentność polityki cenowej, tam atrakcyjność formatów reklamowych. Każdy broker – nawet nagrodzony i wyróżniony przez nas w raporcie – ma co poprawiać. Rok 2020, w którym – jak straszą eksperci – odczujemy spowolnienie na rynku reklamy, musi być czasem zmian.


Piotr Machul, zastępca redaktora naczelnego „Media & Marketing Polska”

76 stron
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.