Raport specjalny "Agencje Reklamowe i Domy Mediowe 2017" opracowany na podstawie badania przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown metodą CATI (Computer Assisted Telephone Interviews) w dniach 23.01-06.03.2017 r. Próbę wyjściową stanowiła grupa 4420 osób. Czekaliśmy na to 17 lat. Możemy więc stwierdzić, że czekaliśmy tak długo, aż polski rynek komunikacji marketingowej zbliży się do „pełnoletności”. Niniejszym po raz pierwszy w historii naszego badania, niezmiennie prowadzonego z instytutem Kantar Millward Brown, zdecydowaliśmy się wyróżnić Holding Roku, który to tytuł przyznajemy Publicis Groupe. Obszerne uzasadnienie tego wyboru przedstawiamy na kolejnych stronach.
Jednak w tym szczególnym miejscu – czyli artykule otwierającym raport – warto, moim zdaniem, silniej zaakcentować jeden (być może najważniejszy) aspekt tej selekcji.
Kapitalizacja wszystkich holdingów reklamowych przedstawionych na dołączonej do tego wydania „Media & Marketing Polska” mapie to ułamek wartości gigantów technologicznych i konsultingowych, które rozpoczęły intensywny proces poszerzania swoich kompetencji w obszarze komunikacji marketingowej. Oczywiste jest, że ich wzrost organiczny w tym sektorze jest bardzo trudny, a miejscami
niemożliwy. Stąd teza, o której coraz głośniej, mówiąca o tym, że na przestrzeni najbliższych lat jedna lub więcej z sześciu czołowych grup reklamowych zostanie przejęta przez giganta z branży doradczej lub IT. Mówimy tu o takich już akwizycyjnie aktywnych potentatach jak Facebook, Google, IBM, Salesforce, Accenture, Deloitte czy EY.
Słowem – holdingi reklamowe stoją przed bardzo skomplikowanym zadaniem. Doskonalenia i poszerzania swoich unikatowych kompetencji przy równoczesnym generowaniu określonej zyskowności, która zadowoli akcjonariuszy. Zatem zdecydowanie nadszedł czas oceny kompleksowego performance'u tych największych struktur. Tutaj bowiem może dojść – jak niektórzy twierdzą, szybciej, niż
myślimy – do ruchów wręcz tektonicznych. Czy będziemy w stanie jako branża zaadaptować się do nadchodzącej rzeczywistości? Będziemy się temu uważnie przyglądać – słowem: „Holding po raz pierwszy”, ale na pewno nie po raz ostatni...

Piotr Pokrzywa,
redaktor naczelny „Media & Marketing Polska”
111 stron
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „OOH”, „Wydawcy”, „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Interaktywne”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Marka/Marketer”, „Nadawcy”, „Biura reklamy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media & Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu Media Marketing Polska lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu Media & Marketing Polska
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Gala kokursu Golden Arrow, na której przyznawane są statueteki dla firm nagrodzonych i wyróznionych w rapocie specjalnym "Agencje Marketingu Zintegrowanego"
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.