Nierówna walka

Kolejny, bardzo trudny rok dla prasy. spore inwestycje dzienników w cyfryzację wciąż nie przynoszą wymiernych rezultatów. W nieco lepszej sytuacji są magazyny.

W ub.r. udział prasy codziennej w wydatkach reklamowych netto wynosił 4,9 proc., wynika z opracowań starlinka. Rok wcześniej – 6,2 proc. w analogicznych okresach magazyny stanowiły 7,3 proc. i 8,1 proc. tortu. Te spadki bardzo bolą, zwłaszcza gdy popatrzy się na dynamikę wydatków na internet, który w tym czasie wzrósł z 18,6 proc. do 21,4 proc. niestety, w niewielkim stopniu na tym wzroście korzystają wydawcy. I pewnie dlatego niewielu z nich podaje do naszego raportu dane na temat przychodów z tego źródła.
Już coraz rzadziej mówi się o możliwości zatrzymania trendu spadków inwestycji w reklamę prasową. same domy mediowe dość kategorycznie ścinają budżety w tym medium, czasami o kilkadziesiąt procent. Bardzo często wynika to jednak nie z wnikliwych analiz, ale odgórnych wytycznych i ogólnie panującej mody na digital. W kuluarach można usłyszeć, że gdyby nie spółki skarbu państwa niektóre dzienniki byłby w znacznie słabszej kondycji.

31 stron
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.