Raport "Biura Reklamy 2021" został przygotowany na podstawie badania, które zostało przeprowadzane metodą CATI (Computer Assisted Telephone Interviews) w dniach 21-29 października 2021 r. przez Kantar Polska. Raport zawiera ocenę biur reklamy poszczególnych segmentów rynku oraz portrety najważniejszych podmiotów z danego obszaru. W raporcie zostały opisane biura reklamy następujących segmentów:
telewizja, internet, radio, magazyny, dzienniki, OOH.
Rewolucja? Nie, dziękujemy
Gdy pierwszy raz zerknąłem na wyniki tegorocznych badań biur reklamy, intuicja podpowiadała mi, że na pierwszy rzut oka bardzo dobrze oddają tendencje widoczne w tym segmencie rynku reklamowego. Po wnikliwej analizie badań Kantara mam już pewność, że intuicja mnie nie zawiodła i rzeczywiście wykresy pokazują właściwą temperaturę.
Jeden wniosek ogólny nasuwa się sam: większość graczy rzeczywiście zrobiła wiele, by weryfikacja ich pracy, jaką co roku są wyniki badania Kantara w naszym raporcie, wypadła jak najkorzystniej. I większości udało się poprawić skuteczność biznesową, przynajmniej w wybranych kategoriach kulejących przed rokiem. A ten, kto planował – niekoniecznie słuchając głosów klientów – i częściowo wdrażał „prywatną rewolucję”, oceniony został najsłabiej.
Co jeszcze mówią badania Kantara? W kolejnym trudnym pandemicznym roku polski rynek reklamy nie potrzebuje rewolucji. Potrzebuje jeszcze większej profesjonalizacji, transparentności (czasem audytu) i biznesowej empatii.
Nagrodziliśmy i wyróżniliśmy te biura, które w naszych wnikliwych analizach biznesu i we wspomnianych już badaniach Kantara wypadły najlepiej i zaproponowały rynkowi kreatywne rozwiązania na trudny czas. W niektórych segmentach mediowych wybór był oczywisty, w innych poprzedzony gorącymi dyskusjami. Z czystym sumieniem możemy powiedzieć: doceniliśmy najlepszych.
Niezależnie od wyników badań wszystkim brokerom gratulujemy wytrwałości w poszukiwaniu własnych dróg w kolejnym trudnym dla wszystkich roku.

Potr Machul, zastępca redaktora naczelnego „Media Marketing Polska”

71 stron
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „OOH”, „Wydawcy”, „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Interaktywne”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Marka/Marketer”, „Nadawcy”, „Biura reklamy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media & Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu Media Marketing Polska lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu Media & Marketing Polska
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Gala kokursu Golden Arrow, na której przyznawane są statueteki dla firm nagrodzonych i wyróznionych w rapocie specjalnym "Agencje Marketingu Zintegrowanego"
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.