Raport "Agencje Reklamowe i Domy Mediowe 2011" opracowany na podstawie badania przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC w dniach 27.01- 28.02.2011 r.
Konkurencja na każdym kroku
„Go interactive” – to było hasło przewodnie ostatniego roku. Nie jesteś online, nie masz oferty socialmediowej, to nie istniejesz.Większość agencji zainwestowała w nowe specjalizacje, ale czerpanie z nich znaczących zysków to całkiem inna sprawa. I kompleksowa. Okazuje się, że rynek jest szeroki, konkurencja wyrastawmiejscach, wktórych się jej nie spodziewano,bo – co najważniejsze – kompetencje różnych podmiotów coraz silniej się przenikają. (Wramachdygresji należydodać, że totalniedezaktualizują się nazewnictwo tych podmiotów i ich klasyfikacja).
Dzisiaj domy mediowe to więcej niż te znane pięć lat temu (czasemdokładają strategię i kreację, zawsze natomiast interactive), w stronę full service dryfują agencje marketingu zintegrowanego i interaktywne. Te ostatnie zresztą, będącprzezostatnie latanafali, wyrastająnaprawdziwych gigantów, sądząc tylko po stanie zatrudnienia.
Niektórym klientom materiały promocyjne przygotowują stacje TV, radiowe iwydawnictwa, lub studia producenckie. Innym - zaproszeni do gry konsumenci bądź własne działy marketingu. O reklamowy tort bije się coraz więcej podmiotów i w najbliższym czasie, biorąc pod uwagę nie najlepszą aurę makroekonomiczną oraz wysyp nowych technologii, na pewno ten stan rzeczy się utrzyma.
Co nie znaczy, że agencje full service nie mają pola do popisu. Jak wcześniej nadmieniliśmy, uczą się cross-sellingu, przejmują inne spółki, dodają do oferty perspektywiczne specjalizacje, mogą eksplorować dziedziny skromniej obstawione, jak ambient, aktywacje, eventy.
Ważne, aby pływać, jak śpiewał kiedyś Bob Dylan – bo inaczej pójdzie się jak kamień na dno. 83 strony Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „OOH”, „Wydawcy”, „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Interaktywne”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Marka/Marketer”, „Nadawcy”, „Biura reklamy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media & Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu Media Marketing Polska lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu Media & Marketing Polska
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Gala kokursu Golden Arrow, na której przyznawane są statueteki dla firm nagrodzonych i wyróznionych w rapocie specjalnym "Agencje Marketingu Zintegrowanego"
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.