Raport specjalny "Agencje Reklamowe i Domy Mediowe 2016" opracowany na podstawie badania przeprowadzonego przez Instytut Millward Brown metodą CATI (Computer Assisted Telephone Interviews) w dniach 10.02-18.03.2016 r. Próbę wyjściową stanowiła grupa 4389 osób. Słowo klucz – DETERMINACJA
Przedstawiamy najnowszy (już po raz 16. tworzony wraz z Millward Brown – wcześniej SMG/KRC) Raport Agencje Reklamowe i Domy Mediowe.
Tę edycję poprzedziła ważna zmiana metodologiczna – zarówno w obszarze badania agencji, jak i domów mediowych dodaliśmy po trzy nowe, istotne parametry.
Wydaje się, że lepiej na tym wyszły domy mediowe, wśród których wyróżniliśmy pięć podmiotów, a jednemu z nich zdecydowaliśmy się przyznać najbardziej zaszczytny tytuł Dom Mediowy Roku. Przyznaliśmy też trzy wyróżnienia dla agencji – tutaj bez najcenniejszego lauru.
W naszym przekonaniu te wybory bardzo wiarygodnie odzwierciedlają rynkowe status quo, a zarazem dynamikę i wektory branżowych przemian.
Co nami kierowało? Poza już standardową, trójdzielną matrycą (wyniki badania MB, dostępne dane finansowe oraz analiza ruchów biznesowych danego podmiotu) w tym raporcie znaleźliśmy jeszcze jeden wspólny mianownik – w tytule określony jako słowo klucz.
Otóż najczęściej dyskutowaliśmy o determinacji agencji bądź domów mediowych, które chcieliśmy wyróżnić. Tę determinację rozpatrywaliśmy na wielu płaszczyznach – być może dla niektórych obserwatorów mocno zaskakujących.
I tak np. Ogily & Mather nagradzamy za pełen determinacji „powrót z branżowego piekła”, gdzie była zsyłana regularnie tytułami Rozczarowanie Roku przyznawanymi przez „MMP”. Z kolei Scholz & Friends otrzymuje od nas wyróżnienie za determinację w utrzymywaniu się na „pudle” – wciąż utrzymują wysoką formę, a z tym w przypadku innych agencji różnie bywało. Value Media nagradzamy za determinację w rywalizacji z największymi, sieciowymi i zasobniejszymi. Uzasadnienie innych wyborów znajdziecie w raporcie.
A w imieniu redakcji „MMP”, myśląc o naszych przyszłorocznych wyborach – już teraz wszystkim, którzy wezmą udział w badaniu i sobie samym – życzymy kluczowego elementu: determinacji!

Piotr Pokrzywa,
redaktor naczelny „Media & Marketing Polska”
96 stron
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „OOH”, „Wydawcy”, „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Interaktywne”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Marka/Marketer”, „Nadawcy”, „Biura reklamy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media & Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu Media Marketing Polska lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu Media & Marketing Polska
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Gala kokursu Golden Arrow, na której przyznawane są statueteki dla firm nagrodzonych i wyróznionych w rapocie specjalnym "Agencje Marketingu Zintegrowanego"
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.