O, ROKU ÓW!
O, ROKU – UFFF!


Rynek prasowy ma za sobą jeden z najtrudniejszych i najdziwniejszych okresów w ostatnim ćwierćwieczu.
Miniony rok był dla wydawców prasowych szczególnie trudny. Powodów było co najmniej kilka – najważniejszy: pandemia COVID-19.
Na szczęście nikt z wydawców, których braliśmy pod lupę, nie podzielił losu wydawnictwa Marquard, które w 2019 r. zniknęło z krajobrazu mediowego.
Wszyscy nasi rozmówcy deklarują, że „wychodzą z kryzysu obronną ręką”, niektórzy są może słabsi, ale z pewnością bardziej doświadczeni. Kryzys zawsze obnaża to, co słabe, ale jednocześnie pozwala zbudować coś nowego. Wygląda na to, że nasi wydawcy z tego skorzystali, reformując to, co można było zreformować, tnąc to, co wydawać się może niepotrzebne, a także inwestując w to, co nowe, przyszłościowe i atrakcyjne.

ŻYCZYMY
Część zamknęła już swoje treści w płatnych prenumeratach, inni dopiero się do tego przygotowują. Idzie za tym technologia, nowoczesne CRM-y, które spinają prace wszystkich działów od redakcji, przez reklamę, po grafików i prenumeratę, a także cyfrowa oferta reklamy. Wydawcy przeżyli ten trudny rok i wychodzą z niego lekko poturbowani, ale pełni nowych doświadczeń i nadziei na przyszłość. Wypada życzyć im dużo energii do podejmowania nowych wyzwań i optymizmu w kreowaniu przyszłości.

W raporcie uwzględniono wydawców, których przynajmniej jeden tytuł znalazł się w top 5 kategorii dzienniki, tygodniki, dwutygodniki lub miesięczniki oraz największych wydawców prasy dziecięcej (rozpowszechnianie płatne razem, ZKDP). Kilka wydawnictw mimo usilnych zabiegów z naszej strony nie przesłało informacji na swój temat (Fratria, Instytut Gość Media, Orle Pióro i Polska Press).

24 strony
Raport w postaci pliku pdf.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.