Oswoić rewolucję
Wydawcy wciąż szukają leku na poprawę sytuacji. Sięgają po różne sprawdzone metody, ale także po terapie eksperymentalne. Rokowania na całkowite wyleczenie są jednak coraz słabsze.

W tym roku kończy się historia jednego z ważniejszych wydawnictw w polsce, a zaczyna nowa dla powstałego podmiotu. Po ok. 10 latach istnienia z polskiego rynku może zniknąć nazwa G+J, wydawnictwo, które zostało przejęte przez koncern Burda International. Transakcja całkiem niedawno zyskała zgodę UOKiK-u i firmy nie podają jeszcze żadnych informacji na temat przyszłej struktury. Na analogiczną decyzję czekają Media Regionalne, drugi pod względem wielkości wydawca prasy regionalnej, który został kupiony przez Grupę Polskapresse.
Już kilkamiesięcy temu z rynku zniknęło wydawnictwo Presspublica, na razie tylko za sprawą przemianowania na Gremi Media. Strategia rozwoju wydawnictwa zmienia się tak często, że trudno przewidzieć, czy w przyszłości spółka ponownie nie zostanie wystawiona na sprzedaż.
Jak wynika z danych GUS-u za 2012 r., na naszym rynku było 45 tytułów dzienników, których łączny nakład wynosił 876,4 mln egz. w 2005 r. mieliśmy w Polsce 69 dzienników, które opublikowały łącznie 1353,1mln egz. Te dane pokazują, jak szybko kurczy się rynek prasy codziennej. Natomiast segment magazynów staje się coraz liczniejszy. W ub.r. było ich ponad 7,5 tys., o blisko tysiąc więcej niż w 2005 r. Ten wzrost wygenerowany jest jednak prawdopodobnie przez niszowe pisma, ponieważ łączny nakład tytułów jest znacznie mniejszy niż osiemlat temu (2012 – 1,24mld, 2005 – 1,8mld egz.).
To niezwykle liczne grono musi się wyżywić z coraz mniejszego kawałka tortu reklamowego. Według danych Starlinka za I poł. br. wydatki w czasopismach zmniejszyły się o 15,2 proc., do 268,9mln zł, a w dziennikach aż o 28,1 proc., do 176,3mln zł.

28 stron
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „OOH”, „Wydawcy”, „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Interaktywne”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Marka/Marketer”, „Nadawcy”, „Biura reklamy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media & Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu Media Marketing Polska lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu Media & Marketing Polska
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Gala kokursu Golden Arrow, na której przyznawane są statueteki dla firm nagrodzonych i wyróznionych w rapocie specjalnym "Agencje Marketingu Zintegrowanego"
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.