Rok walki
Koronawirus i lockdown, poszerzenie i aktualizacja panelu telemetrycznego, poszukiwanie nowych strategii programowych i poszerzenie grupy liderów rynku – to wszystko kształtowało rynek telewizyjny w trudnym 2020 r. Koronawirus zaatakował również rynek reklamy telewizyjnej. „Zapaść” była szczególnie dobrze widoczna w pierwszych tygodniach narodowej kwarantanny. W połowie wakacji domy mediowe i sami nadawcy informowali, że rynek reklamy TV w zasadzie wraca do normy. W lipcu 100% czasu reklamowego w stacjach telewizyjnych zostało wyprzedane. W kolejnych miesiącach pierwszego półrocza 2020 r. widoczny był spadek widowni – głównie dużych anten. W pierwszym półroczu br. trzy z czterech największych telewizji zaliczyły dwucyfrowy spadek widowni 4+ w porównaniu z okresem I-VI 2019 r. – w przypadku Polsatu było to blisko 18%, TVN 10%, a TVP2 blisko 10%. Widownia TVP1 urosła zaledwie o 0,5%. Jeszcze gorzej było w grupie komercyjnej 16-49:TVN stracił 12%, Polsat 15%, a TVP1 i TVP2 po 7%. Najwyżej notowana stacja, która mogła pochwalić się wzrostem, to TVN7, nasza Telewizja Roku 2020 z 15% wzrostu i 5. pozycją w zestawieniu. (więcej w raporcie).
Piotr Machul, zastępca redaktora naczelnego „Media Marketing Polska”
27 stron
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.