Raport "Agencje Marketingu Zintegrowanego 2011" opracowany na podstawie badania przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC w dniach 26.01-05.03.2010 r.
Niby kryzys już za nami, a jednak jego skutki rynek marketingu zintegrowanego odczuwa do dziś. Klienci nauczyli się oszczędzać pieniądze i bez skrupułówwciąż prą na obniżki cen usług. Wzrosła rola działówzakupów, które są specjalistami od wyciskania najniższych cen. Wróciła znana sprzed paru lat zmora przetargówprojektowych, przez newbusiness agencji przetacza się ich nierzadko kilkadziesiąt rocznie. Standardem są, niestety, przetargi nierozstrzygnięte lub takie, które po prostu się „rozpłynęły”.
Charakterystyczne, że coraz mniej agencji pracuje z marketerami na zasadzie długofalowej strategicznej relacji. Klienci nauczyli się też, jak realizować akcje bez dodatkowych elementów, luksusów, są dziś nastawieni, jak nigdy dotąd, na zwrot z inwestycji. Wefekcie cierpią przedewszystkim duże agencje oferujące dobry serwis i konsulting, ale pracujące na wysokich marżach. Nierzadko projekty nawet dla największych marketerów, takich jak P&G, Unilever, Nivea czy Nestlé, robią obecnie malutkie kilkuosobowe firmy. Tym większe brawa należą się naszym agencjom roku – tandemowi Euro RSCG 4D i Euro RSCG Marketing House, którym w tak trudnych warunkach udało się uzyskać dobre wyniki biznesowe, a przecież należą do największych na rynku. 25 stron
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.