JEST MIEJSCE NA ZMIANĘ

W wywiadzie z Tomaszem Bartnikiem rozpoczynającym tegoroczny raport „Marka i Marketer Roku” pada stwierdzenie, że obecnie mamy „rynek sumo”. To znaczy, że w większości kategorii wspieranych marketingowo mamy ogromną konkurencję, komodyzację i stabilizację udziałów. Konkurentów można porównać do potężnych zapaśników trwających w zwarciu. Na takim rynku zdobycie kilku procent udziałów to duży sukces, okupiony wielkim wysiłkiem.
I do takich właśnie zapaśników można porównać firmy pojawiające się w naszych wyróżnieniach. Bo na przykład Wedel od wielu lat w zwarciu z Mondelezem walczy o miano lidera kategorii, a walka toczy się o punkty procentowe. Z kolei Grupę Żywiec chwalimy za budowanie wartości kategorii piwa, którego wartość sprzedaży firmy urosła w ub.r. o niecałe 2 proc., czyli niby niewiele, ale na tle rynku to dużo. W tym towarzystwie mamy tylko jeden wyjątek raczej potwierdzający regułę. Chiński smok, czyli Huawei, prezentuje znacznie bardziej dynamiczny styl walki i rok w rok zgarnia udziały, stając się obecnie wiceliderem rynku komórek.
Komodyzacja, stabilizacja, podobne produkty, podobne kampanie. Czy to znaczy, że minął czas śmiałych reklam, odważnych posunięć marketingowych? W tym samym wywiadzie Tomasz Bartnik mówi, że tak duże upodobnienie produktów i komunikacji rodzi przestrzeń dla zmiany. Do pokazania brandów mających za sobą jakąś ciekawą historię. Jest także przestrzeń dla marek, co do których konsumenci przekonają się, że nie są nastawione tylko na zysk. Ale musi to być coś autentycznego, a nie tylko ograny reklamowo i PR-owo projekt na pokaz.
Konsumenci przyzwyczaili się do gry rynkowej marek i coraz mniejszą na nią zwracają uwagę. Ale chętnie dadzą się jeszcze nieraz zaskoczyć.
Tylko potrzeba więcej odwagi.

Tomasz Wygnański,
z-ca redaktora naczelnego „Media & Marketing Polska” 16 stron
Raport w postaci pliku pdf.
 

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.