Gdyby Walt Disney zmartwychwstał

NAJWIERNIEJSI CZYTELNICY „MEDIA MARKETING POLSKA” PAMIĘTAJĄ ZAPEWNE, ŻE KILKANAŚCIE LAT TEMU NASZ DOROCZNY RAPORT NAZYWAŁ SIĘ PO PROSTU „TELEWIZJA”. WRAZ Z ROZWOJEM OFERTY INNYCH MEDIÓW – GŁÓWNIE INTERNETU I RADIA – POSZERZYŁA SIĘ DEFINICJA SŁOWA „NADAWCY" I POD TAKIM SZYLDEM ZACZĘLIŚMY PRZYGOTOWYWAĆ NASZE COROCZNE ANALIZY.

Dziś dzięki rewolucji wideo słowo „nadawcy” jest jeszcze bardziej pojemne i zyskuje nowy odcień. Nie sposób opisywać dziś biznes nadawców bez oferty VoD i wszelkich innych wideodoświadczeń w internecie. Jeśli trendy wyraźnie widoczne w 2019 r. przez kolejne lata będą rewolucjonizować rynek mediów elektronicznych, to kto wie, może trzeba będzie zmienić tytuł naszego raportu na „VoD i podcasty” albo po prostu „Wideo i audio”.

Rok 2019 nie był przełomem w świecie mediów. Kilka istotnych zjawisk z kronikarskiego obowiązku trzeba jednak zauważyć: rozwój rynku VoD, szał podcastowy i – z biznesowego punktu widzenia chyba najważniejsze – przekroczenie budżetów telewizyjnych przez wydatki na reklammponline.pl mę w internecie. Wszystkie te zjawiska wzięliśmy pod lupę w tegorocznym raporcie. Najaktywniejszych graczy nagrodziliśmy i wyróżniliśmy.

Na rok 2020 czekamy z nadzieją. Bez wątpienia w porównaniu z br. wiele się zmieni. Najodważniejsi analitycy mówią nawet: „Za rok nic już nie będzie takie samo”. Będzie kolejna fala nowych podcastów i serwisów VoD. Rynek (nie tylko nasz) w napięciu czeka szczególnie na zmaterializowanie się wideooferty Disneya. „Zaufaj intuicji, Luke” – tymczasem puszcza do nas oko właściciel praw do „Star Wars”.

Gdyby Walt Disney zmartwychwstał choćby na chwilę, na pewno nie poznałby ani swojego imperium, ani globalnego rynku mediów. Ale radę zostawiłby nam pewnie tę samą co przed laty: „Rób to, co robisz, tak dobrze, by ludzie chcieli zobaczyć to ponownie i przyprowadzić swoich przyjaciół”. I tego wszyscy się trzymajmy.

Piotr Machul, zastępca redaktora naczelnego „Media & Marketing Polska”
32 strony
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.