Po raz ósmy prezentujemy wyniki badania satysfakcji klientów Agencji Interaktywnych przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie redakcji "Media & Marketing Polska".
Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI w dniach 5.02-23.03.2018 r. Próbę wyjściową stanowiła grupa 4664 osób.
Raport zawiera prezentację wyników badania 50 agencji interkatywnych.

Digitalizacja marzeń
Urządzenia mobilne coraz odważniej zmieniają sposób, w jaki ludzie konsumują media. Jak podaje Zenith, w br. już 24 proc. czasu poświęcanego na konsumpcję mediów ludzie przeznaczają na internet w urządzeniach mobilnych. Za dwa lata zbliżymy się do kolejnej „psychologicznej granicy”: 30 proc.
Powszechność internetu i coraz bardziej mobilnych urządzeń wymusza też zmiany na rynku agencji, które akcentują w swojej działalności digital. Dziś działające w Polsce agencje digital poruszają się głównie na odcinku F – G: Facebook – Google. Nawet niedawna afera z Facebookiem w roli głównej nie spowodowała spowolnienia tej podróży. Coraz głośniej słychać opinie, że Godzillą, która dziś atakuje agencje (i konsumenta), jest FANG (od: Facebook, Amazon, Netflix, Google).
Sieci reklamowe wyraźnie się zbroją. Jeszcze kilka lat temu – często bez zastanowienia – przeznaczały sporo środków na identyfikację wizualną samodzielnych agencji interaktywnych i innych jednostek digital. Ważne były font logo, gramatura papieru firmowego i layout prezentacji. Dziś wiele z tych podmiotów już nie istnieje, a sieci zmądrzały i wolą przeznaczać pieniądze na narzędzia badawcze i rozwój działów wspomagających biznes powiązany z komunikacją digital i zintegrowaną. Zmienia się myślenie szefów i strategie samych jednostek. Czułe punkty branży dobrze pokazuje nasz tegoroczny raport, w tym badania i profile poszczególnych agencji. Większość menedżerów agencji interaktywnych i marketingu zintegrowanego nie kryje zadowolenia. „Rynek rośnie i my rośniemy. Spełniają się nasze marzenia” – przekonują chórem szefowie. Niezależnie od poziomu entuzjazmu zawsze warto pamiętać, jak mawiał klasyk, że marzenia, owszem, spełniają się, ale czasem w takiej formie, że ich nie poznajemy.

Piotr Machul, zastępca redaktora naczelnego „Media & Marketing Polska”

55 stron
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.