BYĆ JAK PICCADILLY CIRCUS, BYĆ JAK TIMES SQUARE W moim wyobrażeniu o świecie idealnym jest miejsce na reklamę zewnętrzną. Ta deklaracja oznacza tyle, że jestem przeciwnikiem całkowitego zniknięcia nośników OOH i DOOH z przestrzeni miejskiej. Rozwiązania wdrożone przez niektóre miasta Stanów Zjednoczonych i Brazylii wydają mi się agresywne i antybiznesowe. Nie tracę nadziei, że ustawa krajobrazowa i uchwały dotyczące organizacji przestrzeni w polskich miastach i przy polskich drogach wkrótce się zmaterializują. Wierzę, że nad Wisłą możliwe są rozwiązania inne niż brazylijskie i północnoamerykańskie. Oczyma wyobraźni widzę nawet nowe nośniki trzymające poziom stołecznego neonu z logo E.Wedel czy rozwiązania DOOH, które zachwycą bardziej niż te znane z Piccadilly Circus czy Times Square.
Miniony rok wyraźnie pokazał nowe trendy, które z miesiąca na miesiąc zaczynają coraz wyraźniej zmieniać naszą branżę reklamy ewnętrznej. O trendach piszemy szerzej w naszym raporcie. Tu przywołajmy najważniejsze: postępująca dygitalizacja nośników, personalizacja treści reklamy, wyraźnie widoczna potrzeba zmiany modelu planowania i zakupu OOH, a więc odejścia od lokalizacji na rzecz dotarcia do ściśle określonych grup docelowych oraz synergia (a nawet symbioza) z innymi mediami. Zabrakło tylko finalizacji prac nad prawem dotyczącym reklamy w przestrzeni większości polskich miast. Można jednak odnieść wrażenie, że nawet brak „ustawy krajobrazowej” martwi branżę OOH mniej niż rok temu. Branża po latach przerwy znów zaczęła ze sobą rozmawiać, a to może zaowocować wprowadzeniem kreatywnych rozwiązań reklamowych (a może i samoregulacji), które zmienią najbliższą naszym sercom przestrzeń naszych małych ojczyzn szybciej niż ciągle daremnie oczekiwane prawo.
Jest nadzieja. Znajdziecie ją również w naszym tegorocznym raporcie o rynku reklamy zewnętrznej.

Piotr Machul, zastępca redaktora naczelnego „Media & Marketing Polska”. 24 strony
Raport w postaci pliku pdf.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „OOH”, „Wydawcy”, „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Interaktywne”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Marka/Marketer”, „Nadawcy”, „Biura reklamy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media & Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu Media Marketing Polska lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu Media & Marketing Polska
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Gala kokursu Golden Arrow, na której przyznawane są statueteki dla firm nagrodzonych i wyróznionych w rapocie specjalnym "Agencje Marketingu Zintegrowanego"
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.