Nowa normalność marketingu

W tym raporcie podsumowujemy, co działo się w świecie marek i w najważniejszych sektorach marketingowych w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. A był to czas bardzo dobry dla naszej branży.
Wiemy także, że kolejnych kilkanaście miesięcy będzie zupełnie innych, trudniejszych, bardziej nieprzewidywalnych. Coraz częściej słyszymy o nowej normalności, czyli świecie, w którym praca zdalna, zasady „social distancing" i niemożliwość funkcjonowania niektórych dziedzin, np. dużych eventów, będą na porządku dziennym.
Pandemia zmieni bardzo wiele, ale to nie znaczy, że dorobek brandów i ludzi działających w marketingu będzie przekreślony. Tak jak np. dorobek systematycznej pracy naszej CMO Roku Beaty Krupińskiej i Banku Millennium. Czy też dorobek wyróżnianych przez nas marek i marketerów.
Poprzednie kryzysy, choćby ten sprzed ponad 10 lat, pokazały, że konsumenci w niepewnych czasach nadal szukają wartości, co nie znaczy, że zawsze najniższej ceny. Tę wartość w oczach konsumenta dobre marki wciąż zachowają i wciąż będą musiały budować.
Wszyscy zastanawiamy się, czy pandemia wywoła także pozytywny „reset" w relacjach społecznych, a nawet porządku gospodarczym. W naszym magazynie zawsze unikaliśmy nadmiernego entuzjazmowania się działaniami CSR marek i twierdzeniem, że zbawią one świat. Ale pandemia pokazuje, że rzeczywiście działania na rzecz dobra wspólnego stały się w tej chwili główną osią aktywności marek. Czy to jest właśnie nowa normalność? Prezentowane na kolejnych stronach wartości wydatków reklamowych poszczególnych sektorów są danymi netto według Publicis Groupe. Dane o wydatkach poszczególnych marketerów są danymi brutto według firmy Kantar. Dziękujemy Publicis Groupe za udostępnienie raportu „Rynek reklamy w Polsce w 2019 r. ". Dziękujemy firmie Kantar za udostępnienie danych o wydatkach reklamowych.
36 stron
Raport w postaci pliku pdf.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.