DWIE MAŁE JASKÓŁKI

Ostatnio wydawcy prasowi nie rozpieszczali. Nie dawali zbyt wielu powodów do radości ani dowodów na to, że kryzys na rynku wyhamowuje. Próby stworzenia nowego badania, które ożywić miało całą branżę wydawniczą, spełzły na niczym. Niedawny debiut polskiego „Vogue’a” też niespecjalnie wpłynął na rynek magazynów. Ciągle trudno pozbyć się wrażenia, że ta uznana marka prasowa szuka u nas pomysłu na siebie. I to po omacku.
Trzeba jednak przyznać, że część wydawców nadal lubi eksperymentować, raczyć nas kolejnymi debiutami prasowymi i strategiami digital. Efekt – różny.
Tym bardziej w tym ciągle dość smutnym krajobrazie warto zauważyć dwa zdarzenia optymistyczne, w sumie dość podobne: czytelnicy uratowali „Gazetę Magnetofonową” (alternatywne pismo poświęcone polskiej muzyce) oraz ocalili serwis Dwutygodnik.com (internetową „gazetę” o kulturze). W pierwszym wypadku „zrzucili się” na kolejne wydanie, w drugim protestowali i po zamknięciu serwisu przez FINA (i zgodzie na to MKiDN) doprowadzili do zmiany wydawcy. Nowym wydawcą „Dwutygodnika” będzie Dom Spotkań z Historią przy wsparciu Miasta Stołecznego Warszawy.
Ktoś powie – to zdarzenia niszowe. Owszem, ale warto je odczytywać w szerszym kontekście społecznym: czytelnikom (może nie rzeszom czytelników, ale ambitnym czytelnikom na pewno) rzeczywiście zależy na zawartości i istnieniu medium, które odpowiada ich potrzebom. Wprawdzie dwie małe jaskółki wiosny nie czynią, ale mogą być zapowiedzią większych zmian na rynku wydawniczym lub choćby dadzą do myślenia dużym wydawnictwom. Oby tak się stało. Biznesową batalię niech wygrywa ten, kto proponuje rzeczywiście ambitne treści i kto potrafi przyciągnąć i zaangażować swoich odbiorców. W oczekiwaniu na zmiany u dużych i małych wydawców zapraszamy do lektury naszego dorocznego raportu.

KOGO OPISALIŚMY W RAPORCIE
W zestawieniu wydawców uwzględniliśmy podmioty, które w portfolio mają minimum jeden tytuł ogólnopolski ze sprzedażą w roku 2018 (ZKDP, rozpowszechnianie płatne razem) powyżej 50 tys. egz., z wykluczeniem tytułów stricte branżowych (np. rolniczych, medycznych i innych). Kilku wydawców nie przesłało nam informacji na swój temat.


Piotr Machul
zastępca redaktora naczelnego „Media & Marketing Polska”
30 stron
Raport w postaci pliku pdf.
 

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.