Raport specjalny "Agencje Reklamowe i Domy Mediowe 2019" opracowany na podstawie badania przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown metodą CATI (Computer Assisted Telephone Interviews) w dniach 5.02-18.03.2019 r. Próbę wyjściową stanowiła grupa 3104 osób. W raporcie znajdują się opisy 52 agencji reklamowych oraz 28 domów mediowych.

Potrzebny rebranding
„Branża reklamowa naprawdę potrzebuje rebrandingu" – powiedział w ub.r. w wywiadzie dla „Media & Marketing Polska" Martin Lindstrom, krytyczny obserwator marketingowego świata. I trzeba się z tym niestety zgodzić, chociaż naszą czujność może usypiać fakt, że mamy za sobą niezwykle udany rok dla branży. Rok, w którym realne wydatki na reklamę wzrosły o prawie o 8%, czyli najwięcej od dekady.
Jak uważa Lindstrom, problemem dziś jest wizerunek reklamy, który jeżeli nie zostanie poprawiony, może wpłynąć już niedługo na możliwość dalszego rozwoju rynku. Niechęć do reklamy to nie tylko sprawa irytujących długich bloków reklamowych wypełnionych spotami o zaparciach i wzdęciach, nie tylko kwestia wyskakujących okienek w internecie, ale coraz częściej sprawy bardziej poważne jak reklamowanie niezdrowych czy nieekologicznych produktów albo bezpieczeństwo danych osobowych przechowywanych przez takich gigantów reklamy online jak Facebook.
Ten wątpliwy wizerunek branży może przełożyć się na wiele negatywnych zjawisk: trudniejszą rekrutację młodych talentów, gorsze traktowanie agencji przez top managerów czy w końcu rozwiązania legislacyjne. Pomyślmy np. o tak zwanym podatku cyfrowym – gdyby reklama online miała lepszą reputację, dyskusja o tym rozwiązaniu wyglądałby inaczej.
Do poprawy reputacji reklamy nie wystarczy efektowna kampania pro publico bono zgłoszona na festiwal. O tym trzeba myśleć, pracując nad każdą kampanią i z każdym klientem. Na myśl przychodzi wielkie słowo „etyka", ale może wystarczy powiedzieć: zdrowy rozsądek i szacunek dla odbiorcy.
Wszelkie badania pokazują, że konsumenci wymagają dziś od marek, aby te zmieniały świat na lepszy i dlatego konsumenci będą wymagać od marek i reklamy coraz więcej.
Ten raport agencyjny podsumowuje dobry rok, starajmy się, aby następne były równie udane.

Redaktor naczelny, Tomasz Wygnański
104 stron
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „OOH”, „Wydawcy”, „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Interaktywne”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Marka/Marketer”, „Nadawcy”, „Biura reklamy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media & Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu Media Marketing Polska lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu Media & Marketing Polska
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Gala kokursu Golden Arrow, na której przyznawane są statueteki dla firm nagrodzonych i wyróznionych w rapocie specjalnym "Agencje Marketingu Zintegrowanego"
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.