Raport powstał na podstawie badania, które zostało przeprowadzane przez firmę Kantar Polska SA metodą wywiadów telefonicznych w dniach 3 marca – 12 kwietnia 2023 r. oraz 25 kwietnia – 9 maja 2023 r. Próbę wyjściową do badania stanowi połączenie list klientów wypełnianych przez agencje i przekazywanych „MMP”. Lista ta każdego roku jest aktualizowana. W ostatnim badaniu próba wyjściowa wynosiła 2609 osób. W tej fali badania zrealizowaliśmy 1112 wywiadów. W raporcie znajdują się opisy 22 Agencji Marketing Services oraz 21 Agencji Digital. 64 strony Raport w postaci pliku PDF. Więcej pod jednym dachem Integracja usług, obsługa klientów w regionie, digitalizacja – to najważniej sze trendy ostatnich kilkunastu miesięcy na rynku marketing services. Kiedy patrzymy na wyniki agencji marketing services, już prawie nie pamiętamy, że pierwszy kwartał ubiegłego roku upłynął pod znakiem wojny i niepewności. Duża część klientów wstrzymała wówczas działania. Ale już kolejne kwartały oznaczały dużo pracy i wiele nowych aktywności. W efekcie znakomita większość agencji prezentowanych w raporcie może pochwalić się co najmniej kilkunastoprocentowymi wzrostem obrotów, a są też takie, które odnotowały wzrosty na poziomie kilkudziesięciu procent. Jak to było możliwe? Pomogła aktywność niektórych segmentów rynku, które były w bardzo dobrej formie, np. FMCG czy handel. Dla równowagi trzeba jednak dodać, że niektóre miały swoje problemy, jak AGD czy samochody. Generalnie jednak w sektorach, które tradycyjnie dużo korzystają z BTL, sytuacja była dobra. Druga ważna obserwacja to rozwój dużych agencji marketing services, które integrują pod jednym dachem coraz więcej specjalności. A takie mamy głównie w tym raporcie. Klienci chyba już podczas pandemii zdecydowali, że wolą mieć mniejszą liczbę, ale większych partnerów niż osobną agencję do każdego kanału i narzędzia, np. field marketing, POS, promocje sprzedaży. Z wypowiedzi niektórych menedżerów agencyjnych wynika, że przekłada się to na nieco mniejszą liczbę przetargów, które były zmorą rynku, chociaż w agencjach BTL tych przetargów wciąż jest bardzo wiele, nawet kilkadziesiąt rocznie. Kolejne zjawisko to coraz więcej projektów międzynarodowych. I na tym korzystają głównie duże agencje. Na kolejne rynki adaptowane są konkursy konsumenckie, rozwiązania komunikacyjne przy półce czy programy lojalnościowe. Najważniejszy jednak trend to digitalizacja, a może lepiej powiedzieć modernizacja portfela narzędzi w świecie marketing services. Część firm, które jeszcze niedawno realizowały proste promocje, teraz korzysta z zaawansowanych narzędzi digitalowych opartych na platformach globalnych dostawców. Wiele agencji ma wewnętrzne zespoły deweloperów, niektóre z nich pracują nawet nie tylko na rzecz działań BTL, ale realizują całkiem skomplikowane projekty webowe. To także kolejne źródło przychodów. Ten rok nie jest łatwy z powodu sytuacji politycznej, inflacji i niepewnych perspektyw gospodarczych. Nie zaczął się najlepiej. W pierwszym kwartale marketerzy wstrzymali część akcji. Jednak niezależnie od koniunktury, marki potrzebują skutecznych narzędzi wsparcia sprzedaży, a takich właśnie dostarczają im agencje marketing services. Z bogatej oferty skupionej pod jednym dachem klienci na pewno coś wybiorą. Tomasz Wygnański redaktor naczelny „Media Marketing Polska”

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „OOH”, „Wydawcy”, „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Interaktywne”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Marka/Marketer”, „Nadawcy”, „Biura reklamy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media & Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu Media Marketing Polska lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu Media & Marketing Polska
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Gala kokursu Golden Arrow, na której przyznawane są statueteki dla firm nagrodzonych i wyróznionych w rapocie specjalnym "Agencje Marketingu Zintegrowanego"
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.