KONIEC CZY POCZĄTEK

Redaktor Piotr Machul, który jest autorem naszego corocznego raportu „Nadawcy”, zadaje w swoim otwierającym artykule pytanie o koniec „pięknej epoki”. Spróbuję to pytanie dopełnić kontrującym:
a może jednak początek?
Na pewno zahibernowany od dawna piękny, by nie rzec luksusowy, 50-procentowy udział nadawców w reklamowym torcie wywołał u nich błogostan. Tym bardziej że jest poparty stabilnością audytorium pod względem czasu spędzanego przez Polaków przed ekranami.
Wspomniany błogostan zaczyna jednak coraz szybciej ulegać erozji. Walka o „wielokanałowych” milenialsów – już coraz intensywniej odczuwalna – oznacza też nowe wyzwania dla wszystkich nadawców telewizyjnych, bez wyjątku. Te podmioty, które przyzwyczaiły nas – mediowych ekspertów – do rutynowych przepychanek na ramówki, transfery wiodących publicystów i prowadzących czy „słupkowe” potyczki serwisów informacyjnych, muszą zacząć myśleć o całości tortu.
Analogicznie do np. branży outdoorowej, która od zarania dziejów nowożytnych nie może osiągnąć kompromisu co do ujednolicenia badań. O dziwo, początkiem tej zmiany (celowo nie używam przymiotników jakościowych – sam nie wiem, jaka ona będzie) może być próba osiągnięcia kompromisu pomiędzy TVP i Nielsenem ws. panelu telemetrycznego, a także pomiaru reklam digitalowych. Nie wiemy, jak i kiedy te negocjacje się zakończą. Jednak w moim odczuciu mogą one uzmysłowić wszystkim nadawcom telewizyjnym, że to początek naprawdę przełomowych zmian i – naprawdę – mają wiele do stracenia. 42 strony
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.