Raport "Biura Reklamy 2018" został przygotowany na podstawie badania, które zostało przeprowadzane metodą CATI (Computer Assisted Telephone Interviews) w dniach 9-26 października 2018 r. przez Kantar Millward Brown. Raport zawiera ocenę biur reklamy poszczególnych segmentów rynku oraz portrety najważniejszych podmiotów z danego obszaru. W raporcie zostały opisane biura reklamy następujących segmentów:
- telewizja, 
- magazyny, 
- dzienniki, 
- radio, 
- OOH, 
- internet, 
- kino.
TELEFON O SZÓSTEJ RANO
Co roku raport „Biura reklamy”, obok raportu „Agencje reklamowe i domy mediowe”, budzi największe dyskusje. Odbieramy setki sygnałów od przyjaciół słusznie i niesłusznie nagrodzonych oraz słusznie i niesłusznie pominiętych biur reklamy. Powiedzmy szczerze – po to ten raport i towarzyszące mu badanie materializują się co 12 miesięcy, by wywoływać dyskusję, zmuszać branżę do refleksji i zachęcać do zmian. Przy jednej z poprzednich edycji zdarzyło mi się nawet, że o 6 rano zadzwonił do mnie dyrektor jednego z nagrodzonych wówczas biur reklamy z... pretensją, że komplikujemy mu pracę, że teraz będzie musiał odbierać telefony, maile i SMS-y z gratulacjami albo tłumaczyć się, dlaczego wygrał, skoro biuro konkurencji na jednym wymiarze zostało w badaniu o ułamek ocenione wyżej. Na nic zdała się moja argumentacja, że w innych kategoriach jego firma jest o kilka lub kilkadziesiąt procent lepsza od konkurencji i że nie tylko badanie decyduje o laurach. Wiedział swoje. Były też edycje, gdy nagrodami chwaliły się biura, które nagrody nie dostały. Było minęło.
To dobrze, że emocje od lat towarzyszą naszym raportom. W tym roku powodów do skoków ciśnienia jest więcej niż w 2017 r. – zniknął jeden broker TV, inny zapowiada powrót, na rynku prasowym może nie jest różowo, ale też już nie czarno, prasa jest coraz bliżej internetu, podobnie jak telewizja, brokerzy radiowi eksperymentują, telewizyjni odkrywają „silver tsunami”. Ciągły ruch. Również personalny. Uprzedzając ewentualne telefony o 6 rano – wszystkim nagrodzonym gratulujemy. A tych, którzy w tym roku nie załapali się na wyróżnienie i być może zadzwonią do nas z pytaniem: „Dlaczego oni, a nie my?”, zapewniamy, że już jutro „wyzerujemy liczniki” i znów wszystkim biurom reklamy stworzymy szansę na nagrodę w raporcie, który ukaże się za rok. Wystarczy się wykazać.

Piotr Machul, zastępca redaktora naczelnego „Media & Marketing Polska”

80 stron
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.