CIEKAWY CZAS DLA DETALISTÓW, TRUDNY CZAS DLA MAREK

Aż trzy marki nagrodzone i wyróżnione w tym raporcie „Marka/Marketer Roku" to detaliści – Żabka, Empik i E-obuwie. Zdradźmy jeszcze, że na naszej short-liście do nagród była Biedronka, i dodajmy, że w ub.r. triumfował dyrektor marketingu firmy IKEA.
Detaliści są w ofensywie. Wynika to nie tylko z ich ogromnego rozmachu, rozbudowy sieci, nowoczesnych rozwiązań, siły przetargowej, ale z faktu, że mogą oni budować doświadczenie konsumentów i spełniają w ich życiu coraz ważniejszą funkcję.
Doświadczenie to dziś kluczowe pojęcie w marketingu. Można się o tym przekonać, obserwując inną grupę marek – cyfrowych, np. Netflix, Spotify, Google i Uber. Nie znalazły się one co prawda jeszcze w naszym raporcie, ale ich sukces jest zbudowany właśnie na dostarczaniu znakomitego „experience", które stało się wzorem dla innych branż. Marki te stają się coraz bardziej istotne, coraz bardziej przenikają codzienne życie i rozrywkę. Są nowymi lovemarkami.
Czas postawić tezę, że na tym tle tradycyjne brandy oferujące po prostu kawę, wodę butelkowaną, dezodorant, proszek do prania czy lodówki, a nawet samochody wypadają coraz bardziej blado. I będą miały coraz trudniej, bo ich możliwości budowania „experience" i odgrywania istotnej roli w życiu ludzi są mocno ograniczone.
Są jednak odstępstwa od reguły. Przykłady marek Dove i Ben & Jerry's pokazują, że nawet kostka myjąca i lody mogą okazać się ważne, przynajmniej dla niektórych konsumentów. Polecamy wywiad z Markiem Kopyto, który zarządza Unileverem w Polsce. Idea „brand with purpose" może w pierwszej chwili wydawać się marketingowym buzzwordem, ale naprawdę działa.

Tomasz Wygnański
redaktor naczelny „Media & Marketing Polska"
34 strony
Raport w postaci pliku pdf.
 

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.