CYFROWY KARNAWAŁ? W pierwszej połowie roku wydatki na reklamę w internecie wzrosły aż o 14 proc. i medium to osiągnęło już ponad 33-proc. udział w torcie reklamowym – podaje Starcom. Kiedy digital wyprzedzi telewizję?
To kwestia niedalekiej przyszłości. Wydawać się może, że karnawał cyfrowej reklamy trwa w najlepsze, a jednak nie jest tak do końca.
W tym raporcie piszemy sporo o problemach branży digital, problemach, z których część była przez lata wstydliwie ukrywana i które dopiero teraz są traktowane bardziej serio. Chodzi przede wszystkim o viewability, adbloki, fraud i brand safety. Dorzućmy do tego zagadnienia takie jak duopol Google i Facebooka, kwestie związane z prywatnością czy nie najlepszy klimat wokół social mediów, zwłaszcza w USA.
Wydaje się, że marketerzy po zachłyśnięciu się nowościami zaczęli pytać o więcej, są coraz bardziej świadomi wielu problemów w mediach digital. I to bardziej krytyczne podejście do internetu już będzie nam towarzyszyć zawsze.
Podziwiałem i podziwiam naszą branżę digital. Chęć uczenia się, samoorganizacji, współpracy. Nawet samo badanie PBI, chociaż niepozbawione wad i kontrowersji, przez wiele lat mogło być wzorem dla wielu rynków. Liczę, że pozytywna energia, która jest w tych wciąż młodych ludziach, pomoże rozwiązać obecne problemy.

Redaktor naczelny Tomasz Wygnański


20 strony
Raport w postaci pliku pdf.
 

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.