Raport specjalny "Agencje Reklamowe i Domy Mediowe 2015" opracowany na podstawie badania przeprowadzonego przez Instytut Millward Brown metodą CATI (Computer Assisted Telephone Interviews) w dniach 3.02-17.03.2015 r. Próbę wyjściową stanowiła grupa 4537 osób.

Wygrali kreatywni

Po roku nieobecności na okładkę naszego magazynu z raportem agencyjnym wraca agencja reklamowa. Wubiegłym roku jej nie było, bo nie przyznaliśmy tytułu Agencji Roku, i to dom mediowy MediaCom stanął w centrum uwagi.
Tym razem na rynku agencyjnym jest lepiej.Wydatki na reklamę rosną, klienci pracę większości agencji ocenili dobrze, wielu graczy odnalazło się z powodzeniem w cyfrowej rzeczywistości. To, czego nam jednak wciąż brakuje, to lepsza kreacja, piękno, przyjemność, frajda płynąca z reklamy.
Tak, wiemy, że reklama nie jest sztuką tworzenia pięknych obrazów, tylko biznesem. Ale jednocześnie czym jest reklama bez piękna, polotu, fantazji? Niestety, tym, co zwykle dziś widzimy w telewizji.
Dlatego przy naszych wyborach i wyróżnieniach agencji reklamowych szczególny nacisk kładliśmy na kreację. Każda z czterech przez nas wyróżnionych agencji – Scholz & Friends, DDB & Tribal, PZL, Isobar – może pochwalić się świetnymi pracami.
Jeżeli mówimy, że marki, aby nie stać się produktami comodity, muszą przywrócić swoją magię, to właśnie tylko dzięki kreacji. Jeżeli chcemy, aby agencje były traktowane poważnie przez klientów, to muszą pokazać światu lepszą kreację. Jeżeli chcemy do reklamy przyciągać największe talenty, to musimy skusić je kreacją. I w końcu, jeżeli chcemy, aby nie rosła już irytacja konsumentów reklamą, to musimy zaproponować im coś ciekawego, śmiesznego lub po prostu pięknego.

Tomasz Wygnański,
zastępca redaktora naczelnego „Media & Marketing Polska”
100 stron
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „OOH”, „Wydawcy”, „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Interaktywne”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Marka/Marketer”, „Nadawcy”, „Biura reklamy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media & Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu Media Marketing Polska lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu Media & Marketing Polska
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Gala kokursu Golden Arrow, na której przyznawane są statueteki dla firm nagrodzonych i wyróznionych w rapocie specjalnym "Agencje Marketingu Zintegrowanego"
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.