→ Sieciówki na zakręcie. Rynek się zmienia na niekorzyść agencji. A agencje same są temu winne. To kwestia kompromisów, chodzenia na łatwiznę i godzenia się na ustępstwa w zamian za chwilowe korzyści. Nie da się "cnoty zachować i rubelka nie stracić" - mówi Michał Kazimierczak CEO Young & Rubicam.

→ Efekt Woody'ego Allena. Jaki jest najlepszy sposób na promocję miasta? W dobie kultury obrazkowej i pokolenia YouTube najłatwiej przemówić obrazem. Dlatego w Barcelonie można zakochać się po obejrzeniu filmów Pedro Almodóvara, w Nowym Jorku po seansie Woody'ego Allena.

→ Weź pigułkę. Wszystko rośnie - sprzedaż leków OTC i wydatki reklamowe tego segmentu. Hasło "Reklama dźwignią handlu" wydaje się pasować idealnie do zjawiska sprzedaży leków w Polsce.

→ Festiwalowa uczta z wielu dań. - Są rynki, na których ryzyko jest wkalkulowane w cenę programu. W Polsce stacje wolą za minimalizację ryzyka płacić w postaci fee za format zagranicznemu producentowi - mówi Marcin Perzyna, prezes zarządu Festival Group, do niedawna dyrektor ds. projektów specjalnych i impresariatu w Telewizji Polsat.

→ Raport specjalny "Wydawcy 2014". Nierówna walka. Kolejny, bardzo trudny rok dla prasy. Spore inwestycje dzienników w cyfryzację wciąż nie przynoszą wymiernych rezultatów. W nieco lepszej sytuacji są magazyny.

Dodatek do numeru: Raport Specjalny Wydawcy 2014

Wydawcy do broni!

Główną częścią niniejszego wydania „Media & Marketing Polska” jest raport „Wydawcy”. Nie ukrywamy, że coraz trudniej przychodzi nam przyznawanie wyróżnień w tym segmencie. Coraz łatwiej natomiast o wskazanie rozczarowań. Nie ma się co oszukiwać – trend pokazujący odpływ reklamodawców z drukowanej prasy jest nieodwracalny. Wszyscy w tej branży intensywnie musimy myśleć nad opcjami monetyzacji cyfrowego kontentu. I tutaj bardzo istotne byłoby osiągnięcie ponadkonkurencyjnego konsensusu. Modeli jest już sporo i nie musimy nad Wisłą wyważać otwartych drzwi. Warto uważnie śledzić te rozwiązania, które zostają wdrażane na najbardziej rozwiniętych, europejskich rynkach prasowych, czyli niemieckim i brytyjskim. O tym pierwszym piszemy na str. 70. Wnioski są proste – odwrotu od opłat za treści nie ma, a obawy przed radykalną utratą czytelników okazują się często przesadzone. Zatem – do boju!
Z wydawniczym pozdrowieniem


Piotr Pokrzywa Piotr Pokrzywa,
redaktor naczelny,
„Media & Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.