→ Samsung: nie ma mowy o odwrocie. W związku z premierami produktowymi na I i II kwartał przypada większość naszych samodzielnych kampanii reklamowych - mówi Anna Putts, head of marketing w Samsung Elektronics Polska.

→ Telewizja pod lupą IAA.  Raport na temat polskiej telewizji przygotowany na zlecenie IAA - jak i inne analizy na ten temat - podkreśla, że nasz rynek TV w najbliższym czasie będzie rósł. Jednak nie wszyscy uczestnicy rynku tak samo interpretują wnioski płynące z tego opracowania.

→ Po pierwsze digital. - wydawcy, proponując płatny kontent czytelnikom w internecie, trochę stawiają się w nowej roli - muszą nawiązać i utrzymać bezpośredni kontakt z odbiorcami - mówi Mark Dekan, CEO Grupy Ringier Axel Springer w Polsce.

→ Rok Radia.  Rok 2015 niewątpliwie należał do radia. Wzrosła nie tylko liczba słuchaczy, ale też po raz kolejny radio zwiększyło udział w torcie reklamowym, poszerzając bazę klientów i zdobywając coraz większe budżety.

→ Moje Silvarerum. Andrzej Saramonowicz - reżyser, pisaż, publicysta, historyk z wykształcenia i miłośnik historii. Tym razem w rozmowie z "MMP" mówi niepokornie o infantylizacji reklamy, roli artysty i kultury, współczesnym uwikłaniu w gigabajty danych i nowych wyzwaniach, jakie stoją przed mediami w Polsce.

104 strony

Dodatki do numeru:

Kronika 2015

 

Szacowni czytelnicy

Powoli, acz nieubłaganie kończy się rok 2015, który dla rodzimej branży komunikacji marketingowej był niezłym czasem. Choć nie rozwiązaliśmy wszystkich problemów na linii klient – dostawca, to niektórzy liczyli na więcej choćby w związku z nakładami na kampanie wyborcze, byliśmy też świadkami kilku nietrafionych, branżowych inicjatyw.

Niemniej jednak to moment noworocznych, dobrych życzeń, więc pozwolę sobie niniejsze złożyć zarówno w imieniu własnym, jak i całego zespołu redakcyjnego „MMP”. Globalne prognozy analityków na 2016 rok są dobre, a nawet bardzo dobre. Życzmy sobie zatem, aby jak najwięcej tego optymizmu przełożyło się na poprawę koniunktury także w naszym kraju. I oczywiście życzmy naszym piłkarzom, aby po Euro mogli zaśpiewać „We are the champions”!

Na zakończenie pragnę zaanonsować nowy, istotny projekt, który będzie prowadzony pod egidą naszego tytułu. Od kilku lat dużą uwagę przywiązujemy do roli kobiet w naszej branży. Cyklicznie organizujemy konferencje poświęcone komunikacji marketingowej skierowanej do kobiet. Doceniamy ich znaczenie jako profesjonalistów i decydentów. Jesteśmy przekonani, że wiele pań marketerów zasługuje na wyjątkową atencję i uhonorowanie. Począwszy od przyszłego roku, pragniemy przyznawać tytuł Kobieta Marketer Roku. Liczymy – a de facto musimy liczyć – na państwa współpracę w tym zakresie. Chcemy za pomocą wszelkich platform komunikacyjnych „MMP” dokonać przy państwa wydatnej pomocy wyboru Kobiety Marketera – osoby godnej naśladowania, wyznaczającej trendy i umiejącej współpracować z różnorodnymi podmiotami.

Niedługo przekażemy proceduralne szczegóły, a tymczasem: do siego roku!



Piotr Pokrzywa Piotr Pokrzywa,
redaktor naczelny,
"Media & Marketing Polska"

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.