W numerze między innymi:

• Gut na Cannes Lions, czyli siła jednego słowa. Od lat Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions to największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie na świecie celebrujące kreatywność w reklamie i komunikacji. Festiwal przyciąga tysiące uczestników z różnych zakątków globu, oferuje platformę do wyróżnienia najlepszych kampanii reklamowych, wymiany doświadczeń oraz czerpania inspiracji.

• Poszukiwacze zaginionych zysków. Ponad 43 mld zł wydaje się dużo, ale telekomy były w ub.r. na minusie, robią więc, co mogą, by znaleźć sposób na wyższe marże.

• Historyczny moment dla polskiej branży reklamowej. 22 maja 2024 r. wieczorem w Londynie podczas gali D&AD kampania przygotowana przez McCann Poland i Mastercard „Where to Settle” otrzymała najwyższe wyróżnienie festiwalu – Black Pencil. Ten historyczny moment powinien otworzyć polskim agencjom i marketerom nowe horyzonty.

• Pokolenie Netfliksa vs. pokolenie MTV. Potencjał do wzrostu rynku streamingowego w Polsce jest duży. Dla reklamodawcy to punkt styku oferujący mnóstwo możliwości: treści na największym ekranie, wysokie skupienie, 100-procentową widoczność, niski clutter, rosnącą widownię. Największym zagrożeniem wydaje się postępująca fragmentaryzacja.

• DOOH – medium na nasze czasy. Dzisiejszy digital out-of-home ma już niewiele wspólnego z klasycznym plakatem reklamowym. Dzięki postępującej integracji z internetem, dynamicznej kreacji, w tym 3D oraz możliwościom, jakie daje analiza danych ze smartfonów, staje się medium idealnie trafiającym w potrzeby reklamodawców, którzy szukają angażujących i mierzalnych sposobów dotarcia do odbiorców.

108 stron o marketingu z pasją

Dodatki do numeru:
Raport Agencje Public Relations 2024
Raport EMMA 2024

EMMA I KREATURA – DWIE SIOSTRY

ZŁOTE LOGO KONKURSU EMMA – EFFECTIVE MEDIA AND MARKETING AWARDS – NA OKŁADCE TO ZNAK, ŻE ŚWIĘTUJEMY BARDZO UDANY START TEGO PROJEKTU. Niemal 150 zgłoszeń, 11 statuetek i 29 wyróżnień – takie są liczby pierwszej edycji konkursu. Ważniejsza jednak niż liczba prac jest jakość jury, jego wnikliwość i obiektywizm – to mogłem osobiście obserwować podczas dwudniowych obrad.
EMMA jest całkowicie nowym pomysłem, od zera przygotowaliśmy listę kategorii odzwierciedlających to, jak dzisiaj na rynku działają marketerzy i agencje. Opracowaliśmy regulamin, kryteria oceny i zasady pracy jury. Dlatego wielkie podziękowania należą się tym, którzy nam zaufali i zdecydowali się wziąć udział w zupełnie nowym, premierowym przedsięwzięciu.
Dziękujemy przede wszystkim ponad 60-osobowemu jury i Agacie Czech z Haleona – przewodniczącej. Równie gorące podziękowania płyną w stronę zgłoszeniodawców, którzy kierując się wiarygodnością marki „Media Marketing Polska”, zainwestowali swój czas i pieniądze, przygotowując case’y na zupełnie nowy, nieznany dotąd konkurs.
Tu warto podkreślić, że EMMA jest nowym konkursem efektywnościowym, ale przygotowując projekt, czerpaliśmy doświadczenia z naszego konkursu kreatywnego Kreatura, który dla odmiany jest na rynku już blisko 30 lat. Prowadząc Kreaturę, nauczyliśmy się przede wszystkim, że najważniejsza jest niezależność i obiektywizm jury. Także równe traktowanie małych i dużych firm, marek, agencji. Pamiętamy o wnikliwym przyglądaniu się projektom nietypowym, czasem także niskobudżetowym, realizowanym poza reklamowym mainstreamem. Do tego jako dziennikarze wciąż obserwujemy rynek, nowe zjawiska i tę naszą wiedzę wykorzystujemy, prowadząc konkursy branżowe. Te wszystkie założenia spełnia zarówno EMMA, jak i Kreatura. Dorzućmy jeszcze wybierane osobiście przez dziennikarzy jury i osobę przewodniczącego lub przewodniczącej, która zawsze gwarantuje najwyższy poziom obrad.
Mamy ambitne plany, także międzynarodowe, związane z konkursem EMMA, ale o tym za kilka miesięcy. Za to Kreatura 2024 startuje właśnie teraz. Już 4 września w naszych serwisach znajdziecie więcej informacji o tegorocznej edycji, jury i kategoriach. Teraz czekamy na zgłoszenia i mówimy: do zobaczenia na gali Kreatury.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.