W numerze między innymi:

• 10 transferów. Rok 2022 miał być spokojny, jeżeli chodzi o przetargi. Okazało się jednak inaczej. Nie zabrakło międzynarodowych potyczek i lokalnych bojów. Przedstawiamy dziesięć zmian, jakie dokonały się na linii klient – agencja mediowa w ostatnich 12 miesiącach.

• Digital jest jal plac zabaw. – Każdy ma inny pomysł na dział social media. Niby tworzysz zespół, ale na starcie dopasowujesz się do tego, co już jest. Każdy z nas widział działy socialmediowe budowane przy kreacjach w agencjach, które od samego początku stawały się gorszymi siostrami, a kontent traktowany był po macoszemu – mówi Dawid Kaźmierczak, założyciel i chief content officer agencji Polot. Z nim oraz z Tomaszem Misiukiewiczem i Igorem Zajdą z Przestrzeni rozmawiamy o nowej agencji, różnych perspektywach, doświadczeniach i możliwościach z nią związanych.

• Przyszłość będzie hybrydowa. Mimo skomplikowanej sytuacji gospodarczej na świecie biznes związany z produkcjami TV i wideo ma się świetnie. W tym również ten związany z regionem CEE. Nadal cenimy tradycyjną płatną telewizję. Niezmiennie poszukujemy nowych przestrzeni dla rynku wideo online. Ciekawe zjawiska związane z naszym regionem były przedmiotem analiz i dyskusji na NEM Zagreb, spotkaniu branży, które na stałe wpisano do kalendarza najważniejszych eventów.

• Marka w świecie TikToka. – Naszą misją jest tworzenie najbezpieczniejszej platformy dla użytkowników, która będzie jednocześnie najefektywniejsza dla reklamodawców – przekonuje Rafał Drzewiecki, head of global business marketing, TikTok Central Europe.

• Wzrost zostanie z nami na dłużej. O retail mediach, platformach e-commerce, e-grocery, kartach produktowych i social commerce mówią Barbara Grabiwoda, chief strategy officer, i Konrad Dorabialski, co-lead, Publicis Le Pont.

76 stron o marketingu z pasją  

Dodatek do numeru:
- Raport Krearura 2022

CZARNE ŁABĘDZIE NIE ODLECĄ

– Z PRAC NADESŁANYCH NA KONKURS MOŻNA WYSNUĆ WNIOSEK, ŻE TO BYŁ DOBRY ROK DLA POLSKIEJ REKLAMY, A WIEMY, ŻE NA PEWNO DO ŁATWYCH NIE NALEŻAŁ – MÓWI KINGA GRZELEWSKA, PRZEWODNICZĄCA JURY KREATURA 2022, MANAGING PARTNER & CREATIVE DIRECTOR, MULLENLOWE GROUP. O wynikach Kreatury piszemy więcej w tym wydaniu „MMP". Ale to jedno zdanie przywołajmy tutaj jako podsumowanie mijającego roku.
Nie tylko kreacja pokazała swoją siłę. Pomimo pojawienia się „czarnych łabędzi", czyli splotu niekorzystnych wyjątkowych zjawisk ekonomicznych i geopolitycznych, kończymy ten rok z w miarę przyzwoitym – kilkuprocentowym wzrostem rynku i z nadzieją na delikatne wzrosty w roku 2023.
Skąd ten optymizm, skoro zagrożeń jest tak wiele? Mówią o tym więcej ankietowani przez nas w tym wydaniu eksperci, a także niedawne raporty branżowe, m.in. GroupM.
Zacznijmy od podstawowych wskaźników ekonomicznych – pomimo zawirowań bezrobocie jest wciąż niskie, a producenci dóbr konsumenckich notują dobre wyniki sprzedaży i chwalą się optymistycznymi sprawozdaniami finansowymi. Do optymizmu zachęcają też przesłanki powiązane z pewnymi obszarami reklamy. Inwestycje w narzędzia retail media i connected TV rosną, co może przełożyć się na utrzymanie dynamiki całego rynku. Pamiętajmy także, że w ostatnich latach rynek reklamowy notował zwykle dynamikę wyraźnie wyższą niż dynamika PKB, a ta ma pozostać dodatnia.
„Czarne łabędzie” szybko nie odlecą, ale i na nie nasza branża znalazła jakiś sposób.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

  • O magazynie

    „Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor

    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.