W numerze między innymi:

• 10 transferów. Rok 2022 miał być spokojny, jeżeli chodzi o przetargi. Okazało się jednak inaczej. Nie zabrakło międzynarodowych potyczek i lokalnych bojów. Przedstawiamy dziesięć zmian, jakie dokonały się na linii klient – agencja mediowa w ostatnich 12 miesiącach.

• Digital jest jal plac zabaw. – Każdy ma inny pomysł na dział social media. Niby tworzysz zespół, ale na starcie dopasowujesz się do tego, co już jest. Każdy z nas widział działy socialmediowe budowane przy kreacjach w agencjach, które od samego początku stawały się gorszymi siostrami, a kontent traktowany był po macoszemu – mówi Dawid Kaźmierczak, założyciel i chief content officer agencji Polot. Z nim oraz z Tomaszem Misiukiewiczem i Igorem Zajdą z Przestrzeni rozmawiamy o nowej agencji, różnych perspektywach, doświadczeniach i możliwościach z nią związanych.

• Przyszłość będzie hybrydowa. Mimo skomplikowanej sytuacji gospodarczej na świecie biznes związany z produkcjami TV i wideo ma się świetnie. W tym również ten związany z regionem CEE. Nadal cenimy tradycyjną płatną telewizję. Niezmiennie poszukujemy nowych przestrzeni dla rynku wideo online. Ciekawe zjawiska związane z naszym regionem były przedmiotem analiz i dyskusji na NEM Zagreb, spotkaniu branży, które na stałe wpisano do kalendarza najważniejszych eventów.

• Marka w świecie TikToka. – Naszą misją jest tworzenie najbezpieczniejszej platformy dla użytkowników, która będzie jednocześnie najefektywniejsza dla reklamodawców – przekonuje Rafał Drzewiecki, head of global business marketing, TikTok Central Europe.

• Wzrost zostanie z nami na dłużej. O retail mediach, platformach e-commerce, e-grocery, kartach produktowych i social commerce mówią Barbara Grabiwoda, chief strategy officer, i Konrad Dorabialski, co-lead, Publicis Le Pont.

76 stron o marketingu z pasją  

Dodatek do numeru:
- Raport Krearura 2022

CZARNE ŁABĘDZIE NIE ODLECĄ

– Z PRAC NADESŁANYCH NA KONKURS MOŻNA WYSNUĆ WNIOSEK, ŻE TO BYŁ DOBRY ROK DLA POLSKIEJ REKLAMY, A WIEMY, ŻE NA PEWNO DO ŁATWYCH NIE NALEŻAŁ – MÓWI KINGA GRZELEWSKA, PRZEWODNICZĄCA JURY KREATURA 2022, MANAGING PARTNER & CREATIVE DIRECTOR, MULLENLOWE GROUP. O wynikach Kreatury piszemy więcej w tym wydaniu „MMP". Ale to jedno zdanie przywołajmy tutaj jako podsumowanie mijającego roku.
Nie tylko kreacja pokazała swoją siłę. Pomimo pojawienia się „czarnych łabędzi", czyli splotu niekorzystnych wyjątkowych zjawisk ekonomicznych i geopolitycznych, kończymy ten rok z w miarę przyzwoitym – kilkuprocentowym wzrostem rynku i z nadzieją na delikatne wzrosty w roku 2023.
Skąd ten optymizm, skoro zagrożeń jest tak wiele? Mówią o tym więcej ankietowani przez nas w tym wydaniu eksperci, a także niedawne raporty branżowe, m.in. GroupM.
Zacznijmy od podstawowych wskaźników ekonomicznych – pomimo zawirowań bezrobocie jest wciąż niskie, a producenci dóbr konsumenckich notują dobre wyniki sprzedaży i chwalą się optymistycznymi sprawozdaniami finansowymi. Do optymizmu zachęcają też przesłanki powiązane z pewnymi obszarami reklamy. Inwestycje w narzędzia retail media i connected TV rosną, co może przełożyć się na utrzymanie dynamiki całego rynku. Pamiętajmy także, że w ostatnich latach rynek reklamowy notował zwykle dynamikę wyraźnie wyższą niż dynamika PKB, a ta ma pozostać dodatnia.
„Czarne łabędzie” szybko nie odlecą, ale i na nie nasza branża znalazła jakiś sposób.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.