-
Magazyn Media Marketing Polska
11 (481) 2019-10-28
-
Magazyn Media Marketing Polska
10 (530) 2024-09-25
-
Magazyn Media Marketing Polska
9 (529) 2024-08-27
-
Magazyn Media Marketing Polska
7-8 (528) 2024-06-26
-
Magazyn Media Marketing Polska
6 (527) 2024-05-28
-
Magazyn Media Marketing Polska
5 (526) 2024-04-25
-
Magazyn Media Marketing Polska
4 (525) 2024-03-26
-
Magazyn Media Marketing Polska
2-3 (524) 2024-02-28
-
Magazyn Media Marketing Polska
1 (523) 2023-12-28
-
Magazyn Media Marketing Polska
12 (522) 2023-12-04
-
Magazyn Media Marketing Polska
11 (521) 2023-10-30
-
Magazyn Media Marketing Polska
10 (520) 2023-09-29
-
Magazyn Media Marketing Polska
9 (519) 2023-08-31
-
Magazyn Media Marketing Polska
7-8 (518) 2023-07-04
-
Magazyn Media Marketing Polska
6 (517) 2023-06-02
-
Magazyn Media Marketing Polska
5 (516) 2023-05-04
-
Magazyn Media Marketing Polska
4 (515) 2023-03-29
-
Magazyn Media Marketing Polska
2-3 (514) 2023-02-28
-
Magazyn Media Marketing Polska
1 (513) 2023-01-09
-
Magazyn Media Marketing Polska
12 (512) 2022-12-02
-
Magazyn Media Marketing Polska
11 (511) 2022-11-03
-
Magazyn Media Marketing Polska
10 (510) 2022-10-05
-
Magazyn Media Marketing Polska
9 (509) 2022-09-05
-
Magazyn Media Marketing Polska
7-8 (508) 2022-07-06
-
Magazyn Media Marketing Polska
6 (507) 2022-06-01
-
Magazyn Media Marketing Polska
5 (506) 2022-05-09
-
Magazyn Media Marketing Polska
4 (505) 2022-04-04
-
Magazyn Media Marketing Polska
2-3 (504) 2022-03-04
-
Magazyn Media Marketing Polska
1 (503) 2021-12-30
-
Magazyn Media Marketing Polska
12 (502) 2021-12-01
-
Magazyn Media Marketing Polska
11 (501) 2021-11-02
-
Magazyn Media Marketing Polska
10 (500) 2021-10-01
-
Magazyn Media Marketing Polska
9 (499) 2021-09-02
-
Magazyn Media Marketing Polska
7-8 (498) 2021-06-23
-
Magazyn Media Marketing Polska
6 (497) 2021-05-27
-
Magazyn Media Marketing Polska
5 (496) 2021-04-30
-
Magazyn Media Marketing Polska
4 (495) 2021-03-26
-
Magazyn Media Marketing Polska
2-3 (494) 2021-02-25
-
Magazyn Media Marketing Polska
1 (493) 2020-12-29
-
Magazyn Media Marketing Polska
12 (492) 2020-11-25
-
Magazyn Media Marketing Polska
11 (491) 2020-10-20
-
Magazyn Media Marketing Polska
10 (490) 2020-09-28
-
Magazyn Media Marketing Polska
9 (489) 2020-08-26
-
Magazyn Media Marketing Polska
7-8 (488) 2020-06-24
-
Magazyn Media Marketing Polska
6 (487) 2020-05-28
-
Magazyn Media Marketing Polska
5 (486) 2020-04-16
-
Magazyn Media Marketing Polska
4 (485) 2020-03-17
-
Magazyn Media Marketing Polska
2-3 (484) 2020-02-19
-
Magazyn Media Marketing Polska
1 (483) 2019-12-18
-
Magazyn Media Marketing Polska
12 (482) 2019-11-28
-
Magazyn Media Marketing Polska
10 (480) 2019-10-03
-
Magazyn Media Marketing Polska
9 (479) 2019-08-29
-
Magazyn Media Marketing Polska
7-8 (478) 2019-06-18
-
Magazyn Media Marketing Polska
6 (477) 2019-05-23
-
Magazyn Media Marketing Polska
5 (476) 2019-04-29
-
Magazyn Media Marketing Polska
4 (475) 2019-04-01
-
Magazyn Media Marketing Polska
2-3 (474) 2019-02-20
-
Magazyn Media Marketing Polska
1 (473) 2018-12-20
-
Magazyn Media Marketing Polska
12 (472) 2018-11-22
-
Magazyn Media Marketing Polska
11 (471) 2018-10-25
-
Magazyn Media Marketing Polska
10 (470) 2018-09-18
-
Magazyn Media Marketing Polska
9 (469) 2018-08-24
-
Magazyn Media Marketing Polska
7-8 (468) 2018-06-21
-
Magazyn Media Marketing Polska
6 (467) 2018-05-24
-
Magazyn Media Marketing Polska
5 (466) 2018-04-26
-
Magazyn Media Marketing Polska
4 (465) 2018-03-23
-
Magazyn Media Marketing Polska
2-3 (464) 2018-02-19
-
Magazyn Media Marketing Polska
1 (463) 2017-12-20
-
Magazyn Media Marketing Polska
12 (462) 2017-11-22
-
Magazyn Media Marketing Polska
11 (461) 2017-10-20
-
Magazyn Media Marketing Polska
10 (460) 2017-09-20
-
Magazyn Media Marketing Polska
9 (459) 2017-08-18
-
Magazyn Media Marketing Polska
7-8 (458) 2017-06-08
-
Magazyn Media Marketing Polska
6 (457) 2017-05-24
-
Magazyn Media Marketing Polska
5 (456) 2017-04-24
-
Magazyn Media Marketing Polska
4 (455) 2017-03-22
-
Magazyn Media Marketing Polska
2-3 (454) 2017-02-03
-
Magazyn Media Marketing Polska
1 (453) 2016-12-22
-
Magazyn Media Marketing Polska
12 (452) 2016-11-21
-
Magazyn Media Marketing Polska
11 (451) 2016-10-18
-
Magazyn Media Marketing Polska
10 (450) 2016-09-19
-
Magazyn Media Marketing Polska
9 (449) 2016-08-16
-
Magazyn Media Marketing Polska
7-8 (448) 2016-06-20
-
Magazyn Media Marketing Polska
6 (447) 2016-05-19
-
Magazyn Media Marketing Polska
5 (446) 2016-04-19
-
Magazyn Media Marketing Polska
4 (445) 2016-03-23
-
Magazyn Media Marketing Polska
2-3 (444) 2016-02-22
-
Magazyn Media Marketing Polska
1 (443) 2015-12-22
-
Magazyn Media Marketing Polska
12 (442) 2015-11-23
-
Magazyn Media Marketing Polska
11 (441) 2015-10-19
-
Magazyn Media Marketing Polska
10 (440) 2015-09-15
-
Magazyn Media Marketing Polska
9 (439) 2015-08-21
-
Magazyn Media Marketing Polska
7-8 (438) 2015-06-17
-
Magazyn Media Marketing Polska
6 (437) 2015-05-19
-
Magazyn Media Marketing Polska
5 (436) 2015-04-30
-
Magazyn Media Marketing Polska
4 (435) 2015-03-17
-
Magazyn Media Marketing Polska
2-3 (434) 2015-02-03
-
Magazyn Media Marketing Polska
12 (433) 2014-12-19
-
Magazyn Media Marketing Polska
11 (432) 2014-11-20
-
Magazyn Media Marketing Polska
10 (431) 2014-10-17
-
Magazyn Media Marketing Polska
9 (430) 2014-09-17
-
Magazyn Media Marketing Polska
7-8 (429) 2014-08-11
-
Magazyn Media Marketing Polska
6 (428) 2014-06-18
-
Magazyn Media Marketing Polska
5 (427) 2014-05-20
-
Magazyn Media Marketing Polska
4 (426) 2014-04-16
-
Magazyn Media Marketing Polska
3 (425) 2014-03-19
-
Magazyn Media Marketing Polska
1-2 (424) 2014-02-14
-
Magazyn Media Marketing Polska
12 (423) 2013-12-19
-
Magazyn Media Marketing Polska
11 (422) 2013-11-18
-
Magazyn Media Marketing Polska
10 (421) 2013-10-17
-
Magazyn Media Marketing Polska
9 (420) 2013-09-18
-
Magazyn Media Marketing Polska
7-8 (419) 2013-08-16
-
Magazyn Media Marketing Polska
6 (418) 2013-06-19
-
Magazyn Media Marketing Polska
5 (417) 2013-05-20
-
Magazyn Media Marketing Polska
4 (416) 2013-04-18
-
Magazyn Media Marketing Polska
3 (415) 2013-03-18
-
Magazyn Media Marketing Polska
1-2 (414) 2013-02-15
-
Magazyn Media Marketing Polska
12 (413) 2012-12-17
-
Magazyn Media Marketing Polska
11 (412) 2012-11-19
-
Magazyn Media Marketing Polska
10 (411) 2012-10-15
-
Magazyn Media Marketing Polska
9 (410) 2012-09-17
-
Magazyn Media Marketing Polska
7-8 (409) 2012-07-14
-
Magazyn Media Marketing Polska
6 (408) 2012-06-14
-
Magazyn Media Marketing Polska
5 (407) 2012-05-14
-
Magazyn Media Marketing Polska
4 (406) 2012-04-16
-
Magazyn Media Marketing Polska
3 (405) 2012-03-19
-
Magazyn Media Marketing Polska
2 (404) 2012-02-20
-
Magazyn Media Marketing Polska
1 (403) 2012-01-31
-
Magazyn Media Marketing Polska
12 (402) 2011-12-07
-
Magazyn Media Marketing Polska
11 (401) 2011-11-15
-
Magazyn Media Marketing Polska
10 (400) 2011-10-12
-
Magazyn Media Marketing Polska
9 (399) 2011-09-15
-
Magazyn Media Marketing Polska
7-8 (398) 2011-07-06
-
Magazyn Media Marketing Polska
6 (397) 2011-06-01
-
Magazyn Media Marketing Polska
5 (396) 2011-05-02
-
Magazyn Media Marketing Polska
4 (395) 2011-04-01
-
Magazyn Media Marketing Polska
3 (394) 2011-03-02
-
Magazyn Media Marketing Polska
2 (393) 2011-02-02
-
Magazyn Media Marketing Polska
1 (392) 2011-01-03
„Domy mediowe biorą mniejsze prowizje za swoje usługi, od 3 do 5%, zaś agencje trzykrotnie większe. W agencjach full service funkcjonuje cała machina, nie tylko działy mediów i kreacji, strategii, obsługi klienta" – czytamy w „Media Polska" z 1996 r.
„Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.
Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.
W numerze między innymi:
• Pod jednym dachem. Havas jest pierwszym holdingiem, który w jednym biurze umieścił agencję kreatywną i agencję mediową oraz postawił na ścisłą współpracę obu firm w ramach konceptu Havas Village. Czy historia zatacza koło? Czy wracamy do czasów, kiedy jedna agencja obsługiwała klienta zarówno w zakresie kreacji, jak i mediów? Niezupełnie. O swoich doświadczeniach mówią Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group, i Dorota Mazur, CEO Havas Creative Group.
• Dobrze już było. Wydatki na internet po raz pierwszy przeskoczyły budżety lokowane w telewizji. I tak już raczej zostanie. Domów mediowych taka zmiana nie niepokoi. Robią swoje.
• Przed burzą w eterze. Mijający rok dowodzi, że radio trzyma się świetnie. Na polskim rynku szykują się jednak potężne zmiany rozkładu sił, do których strategicznie przygotowują się Eurozet i Agora – stawia to w gotowości królującą od lat w badaniach słuchalności Grupę RMF.
• Dane ważniejsze niż miliony na reklamy. Z Jędrzejem Marciniakiem, wiceprezesem Crédit Agricole Bank Polska odpowiedzialnym m.in. za marketing, rozmawiamy o zmianach na rynku bankowym.
• Tak blisko, tak daleko. Bardziej Vkontakte niż Facebook. Yandex równie często jak Google, Alisa zamiast Aleksy. Rosyjski internet jest światem osobnym i dość nam obcym – ze względu na barierę językową, słabe relacje między obywatelami oraz historyczne resentymenty.
• Przed radiem stoi wiele wyzwań. – Zintensyfikowana konkurencja pomiędzy ofertami na rynku radiowym przyczyniłaby się nie tylko do stworzenia szerszych możliwości dla klientów, ale też stymulowałaby nadawców do wzbogacania propozycji dla odbiorców, a w konsekwencji do tworzenia bardziej zróżnicowanych mediów w Polsce - twierdzi Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający Tandem Media.
103 strony o marketingu z pasją
Dodatki do numeru:
• Raport Nadawcy 2019
• Mapa Digital Out of Home 2019
Cały obszerny artykuł dotyczył nowego wówczas zjawiska – domów mediowych, które wtedy były 3 lub 4, a większość budżetów obsługiwały działy mediów sieciowych agencji reklamowych. Czy historia zatacza koło? Czy pod jednym dachem znajdą się zaraz i domy, i agencje? Nasz okładkowy wywiad z menedżerkami Havasa pokazuje, że przynajmniej na razie nie ma jednak powrotu do przeszłości. Havas jako pierwszy holding komunikacji marketingowej zdecydował się na zameldowanie w jednej siedzibie zarówno domu mediowego, jak i agencji kreatywnej w ramach konceptu Havas Village. Obie ściśle ze sobą współpracują, pomagają sobie w przetargach, zdobywają także wspólnych klientów, ale pozostają niezależnymi firmami z osobnym P&L.
Czy to się zmieni i niedługo jedna agencja full service będzie mogła realizować wszystkie potrzeby klienta? Wcale nie wykluczam takiej możliwości. Na razie przetargów zintegrowanych, obejmujących i media, i kreację, jest bardzo mało. A takie rozwiązanie daje możliwość optymalizacji zasobów po stronie klienta, a także optymalizacji kosztów obsługi. Myślę, że integracja usług marketingowych u jednego dostawcy będzie zauważalnym trendem. Namieszać może tu jednak inny trend – realizacji części działań marketingowych in house. Generalnie wkraczamy w czasy większej różnorodności modeli współpracy na linii klient – agencja – medium. Bo do integracji kreacji i mediów u jednego dostawcy oraz kompetencji in house dodajemy agencje do obsługi największych klientów, strategiczne partnerstwa z gigantami reklamy internetowej jak Google, Facebook czy Amazon oraz partnerstwa z firmami tworzącymi kontent.
Rynek staje się bardziej różnorodny, a dostawcy usług marketingowych będą musieli dostosować się do zmieniających się potrzeb klientów. Wiem, brzmi to jak banał, ale biorąc pod uwagę, że pojawia się wiele nowych marek, firm, start-upów choćby ze świata technologii, to niekoniecznie wszyscy będą chcieli w doborze partnerów agencyjnych podążać utartymi ścieżkami.
Spójrzmy na zagadnienie od strony holdingów i zauważmy, że istnieje chęć chwalenia się specjalizacją, ale też parcie do upraszczania struktur, optymalizacji. W ostatnich latach niektóre marki agencyjne zniknęły z rynku i jeżeli tylko da się jeszcze coś z czymś połączyć, to holdingi na pewno to zrobią.
Jeśli chodzi o zalety agencji prawdziwie full service, jest jeszcze jedna – prosty branding i dzięki temu łatwiejsze budowanie marek agencyjnych. Wyobraźmy sobie, że po obsługę reklamową idzie się po prostu do jednej marki: Havasa, McCanna, Zenitha czy MediaComu. Może wówczas w końcu klienci nie będą się mylić i zapamiętają, kto dla nich pracuje. A zazwyczaj nie pamiętają. Wymieniając listę współpracujących agencji, często o kimś zapominają, mylą nazwy, zakres obsługi. Wiemy o tym dobrze w redakcji „MMP".
Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media & Marketing Polska”
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.