W numerze między innymi:

• Czułość w stylu Nivea. – Latem 2020 r. przeprowadziliśmy drugą falę badania i stało się jasne, że dla ludzi na całym świecie dotyk w sytuacji pandemicznej stał się jeszcze ważniejszy. Wtedy podjęliśmy decyzję, że nie ma na co czekać z komunikacją naszej idei, szybko dopracowaliśmy strategię i działania komunikacyjne, by zacząć uświadamiać, jak ważny jest dotyk i jak wiele dobrego może z niego wyniknąć dla człowieka – mówi Małgorzata Sieczkowska, dyrektor marketingu Nivea Polska i kraje bałtyckie.

• Nie lex, ale clutter. Czy przyjęcie przez Sejm RP nowelizacji ustawy RTV, która uderza w TVN, stwarza zagrożenie dla realizacji bieżących kampanii reklamowych tego nadawcy komercyjnego? Domy mediowe mają wyrobione zdanie na ten temat.

• Podwójne Cannes Lions. Z powrotami do biur po pierwszych falach pandemii koronawirusa jest jak z powrotami do szkół. Sytuacja zmienia się z tygodnia na tydzień. Jakie plany mają przedstawiciele domów mediowych? Niemal wszystko wskazuje na to, że wiele się zmieni, i to na korzyść dla pracowników agencji.

• Nowa formuła pracy biurowej. Kolejne pandemiczne lockdowny były mocnym ciosem dla reklamy zewnętrznej, zarówno tradycyjnej, jak i cyfrowej. Jednak wraz ze znoszeniem - oby trwałym - restrykcji w poruszaniu, zakupach i konsumpcji branża łapie życiodajny oddech. Przyszłość, w coraz większej mierze cyfrowa, znów rysuje się w jasnych barwach.

• Wyjątkowy rok – wyjątkowe Grand Prix. Każdy marketer i agencja marzy, aby zrobić taki projekt jak IKEA x Decathlon. W tegorocznym Grand Prix Golden Arrow jest wszystko – wyczucie potrzeb pandemicznego czasu, łamanie schematów, misja społeczna i biznesowa skuteczność.

• PR nie jest już ubogim bratem reklamy. – Niebawem będziemy musieli rozmawiać z klientami o kosztach podyktowanych rosnącą inflacją. Wyzwaniem są także wartości i etyka, które często pozostają zaniedbane. Powinniśmy dawać jako Związek dobry przykład – mówi Sebastian Stępak, prezes Związku Firm Public Relations i CEO agencji MSL Group.

 

100 stron o marketingu z pasją

Dodatki do numeru:

- Raport Agencje PR 2021
- Raport Golden Arrow 2021

KREATURA – JESZCZE WIĘCEJ NIEZALEŻNOŚCI

KIEDY TYLKO KOŃCZĄ SIĘ WAKACJE, W „MEDIA MARKETING POLSKA" ŻYJEMY JUŻ NASZYM KONKURSEM KREATURA. A już po raz drugi odbędzie się ona w szczególnych okolicznościach. Wiemy wszyscy, jak wiele zmian przyniosło ostatnie kilkanaście miesięcy. Zmieniły się zwyczaje kupujących, sposoby pracy, spędzania wolnego czasu, relacje między ludźmi, a może nawet wartości, jakimi się kierują konsumenci. Jeszcze bardziej niż dotychczas marketerzy potrzebują kreatywnego i niestandardowego myślenia ze strony agencji. Kreatura – festiwal niezależnej kreacji – jest właśnie takim miejscem, w którym szukamy rzeczy wyjątkowych, wynikających z niezależnego myślenia. Już w zeszłym roku na Kreaturze okazało się, że rozmaite zmiany wynikające z COVID-19 stały się pozytywną inspiracją dla doskonałych prac. I nie chodzi tylko o prace, które trafiły do kategorii specjalnej „Marketing w czasie pandemii”, ale także wiele innych projektów, które wzięły pod uwagę nowe insighty czy zyskujące na znaczeniu kanały komunikacji.
Zauważyliśmy także, że Kreatura stała się okazją do spotkania, choćby wirtualnego, branży kreatywnej. Tych spotkań bardzo nam wciąż brakuje. Nawet po zakończeniu lockdownu wiele agencji pracuje zdalnie i możliwości kontaktu są ograniczone. Mamy nadzieję, że w tym roku uda nam się osobiście spotkać podczas obrad jury, a także podczas gali. Ważną misją Kreatury jest wspieranie niezależnych, zwłaszcza nowych agencji i wspieranie młodych kreatywnych. Cieszy nas niezmiernie, że od kilku lat każdego roku w konkursie pojawiają się nowe marki agencyjne, o których czasem nawet my – dziennikarze „MMP" – nie słyszeliśmy wcześniej. Sporo zgłoszeń trafia do nas także z Krakowa, Poznania czy Śląska, a to na pewno nie koniec ekspansji pozawarszawskich agencji. Zwyczaj zdalnych spotkań sprawił, że marketerzy na nowo odkrywają ten rynek i przestaje mieć znaczenie, że z Krakowa czy Wrocławia na Domaniewską jest daleko.
Jeżeli chodzi o młodych, to w tym roku wraz ze Skodą kontynuujemy nasz projekt Kreatura X, czyli specjalnej, bezpłatnej kategorii, w której młodzi kreatywni przygotowują prace według briefu od tej marki motoryzacyjnej. Obiecujemy, że w tym roku brief będzie jeszcze bar dziej inspirujący.
To wszystko nie znaczy, że Kreatura zamyka się na duże agencje czy doświadczonych twórców. Pokażcie niezależne myślenie i zmierzcie się z nową falą agencji, a nagroda będzie smakować jeszcze bardziej.
Marki potrzebują dziś elastyczności i innowacyjności, bardziej niż kiedykolwiek dotychczas. Czekają na pomysły od małych i dużych agencji.
Dziękujemy Karolinie Witeckiej, CEO agencji Cut The Mustard, za przyjęcie roli przewodniczącej jury Kreatury 2021. Znając jej charyzmę, energię i wiedzę, już dziś wiemy, że obrady jury będą bardzo ciekawe.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.