W numerze między innymi:

•  Żeby robić fabuły, trzeba robić reklamy. Reklamy przynoszą szybsze zyski i pozwalają zapewnić bieżący obrót finansowy. W przypadku fabuł poziom zaangażowania zespołu jest bardzo wysoki, ale rozpięty w długim przedziale czasowym, przez co nie sposób utrzymać studia wyłącznie z pracy nad filmami fabularnymi – o branży produkcyjnej, pracy w czasach pandemii i możliwościach polskich studiów na arenie międzynarodowej rozmawiamy z Magdaleną Widuch i Rolandem Lewińskim ze studia Coloroffon.

• Film wyjęty z kina. Rosnącej od lat frekwencji w kinach jeszcze kilka tygodni temu zagrażało tylko ewentualne obniżenie jakości wyświetlanych produkcji. Pandemia stawia branżę i przemysł filmowy wobec wyzwania, z którym nie borykały się od wojny.
• To nie koniec świata. Pandemia spowodowała, że efektywność telewizji jako medium w ostatnich miesiącach wzbiła się na dawno niewidziane poziomy. Im dłużej trwa epidemia, tym dłużej ta wysoka efektywność zostanie utrzymana – twierdzą eksperci agencji mediowych. Trzeba jednak pamiętać, że każdy kij ma dwa końce.

• Nie zmarnować szansy. Pandemia koronawirusa spowodowała, że do e-sklepów zawitały osoby, które nie miały dotąd wiele wspólnego z zakupami online. To szansa dla marketerów, pod warunkiem że zadbają o to, by z sytuacji nadzwyczajnej uczynić trwały trend, dobrze przeanalizują zmiany w zachowaniach konsumentów i zaproponują adekwatne rozwiązania.

• Dekalog senioralnej komunikacji. Czy istnieją jakieś uniwersalne zasady, które warto wziąć pod uwagę przy budowaniu komunikatów dla pokolenia seniorów? Spróbuję je sformułować, choć – od razu zaznaczę – nie wszystkie z nich będą adekwatne do każdej kategorii produktowej.

• Wiekszość z nas straciła. Po zapoznaniu się z kolejnymi odsłonami pomocy deklarowanej przez państwo większość z nas, eventowców, straciła - jeżeli jeszcze je miała - złudzenia. Musimy sami sobie radzić z kryzysem - mówi Marta Chmielewska, prezes SBE, z którą rozmawiamy o branży eventowej w czasach pandemii.

84 strony o marketingu z pasją


Dodatek do numeru:
- Raport Agencje Eventowe 2020

CZEKAJĄC NA NOWY ŚWIAT

Czy koniec Programu Trzeciego Polskiego Radia w dotychczasowym kształcie oznacza także początek nowego zjawiska – mediów obywatelskich, czyli mediów finansowanych przez odbiorców? W mocno „koronawirusowym" wydaniu magazynu poruszamy także pozornie niezwiązany z epidemią temat.

POZORNIE, BO CHOĆ BEZPOŚREDNIM IMPULSEM DO POCHYLENIA SIĘ NAD TYM ZAGADNIENIEM BYŁY EXODUS DZIENNIKARZY Z TRÓJKI I PRZYGOTOWANIA DO STARTU RADIA NOWY ŚWIAT, TO JEDNAK TAKŻE PANDEMIA SPRAWIŁA, ŻE SŁUCHACZE ZASTANOWILI SIĘ, CO DLA NICH JEST WAŻNE OBECNIE, JAKIEGO RADIA TERAZ POTRZEBUJĄ, I ZDECYDOWALI SIĘ WESPRZEĆ KWOTĄ PONAD MILIONA ZŁOTYCH (SIC!) NOWY PROJEKT. Pandemia to także digitalizacja naszego życia, zanurzenie w social mediach, a to tworzy przestrzeń do takich oddolnych inicjatyw. Radio Nowy Świat, podobnie jak inne tego rodzaju projekty, zamierza utrzymywać się bez reklam, głównie z datków słuchaczy. I tu „model mediów obywatelskich" wpisuje się w szerszy trend płacenia za treści wysokiej jakości.
Czy finansowanie z Patronite jest scenariuszem realistycznym? Nie wiem. Ale dla naszej branży ważne jest, że reklama jest w projektach obywatelskich traktowana jako coś niemal toksycznego. Warto się zastanowić, dlaczego i co to oznacza. Wartościowy z punktu widzenia reklamodawców widz już dziś ucieka do Netfliksa, a być może w przyszłości wartościowy słuchacz włączy aplikację Radia Nowy Świat – bez reklam.
W „koronawirusowym" wydaniu „MMP" opisujemy wiele pozytywnych historii marek, marketerów, usługodawców i agencji, którym w błyskawicznym tempie udało się dostosować do nowych warunków. Dostrzegamy też niesioną pomoc, a także rzeczy dobre i piękne. Dlatego na naszej okładce znalazła się praca znakomitej ilustratorki Katarzyny Boguckiej. Prace artystów zdobią dziś szpitale i dodają otuchy personelowi i pacjentom. Projekt w warszawskim szpitalu MSWiA realizowało Good Looking Studio. Taka pomoc branży reklamowej też jest potrzebna. Może reklama nie jest jednak aż tak toksyczna?

Sprostowanie
W tegorocznym raporcie „Wydawcy" jako dyrektora generalnego Edipresse Polska przedstawiliśmy pana Macieja Klepackiego. Obejmie on jednak to stanowisko dopiero 1 lipca br. Do tego czasu funkcję tę pełni Alicja Modzelewska-Warec, i to ona kierowała zarządem odpowiedzialnym za transformację, za którą postanowiliśmy wyróżnić wydawnictwo w naszym zestawieniu.



Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.