→ Fenomen wody. Woda to jeden z nielicznych segmentów FMCG, który od kilku lat notuje dynamiczny wzrost. Prognozy mówią o dobrych perspektywach dla tego rynku co najmniej do 2020 r. Dlaczego Polacy kupują coraz więcej wody i jak się wyróżnić na tle bardzo podobnych produktów, mówi Inga Songin, dyrektor marketingu i PR Żywiec Zdrój.

→ Telewizja szybko nie umrze.  - Telewizję trzeba robić z pasją. My się nią bawimy jak bracia Marx swoimi filmami - mówi Marian Kmita, dyrektor sportu Polsatu.

→ Mężczyźni ze Stepford? Niezależne, przebojowe, wielozadaniowe decydentki - kobiety zdominowały przekaz reklamowy. Marketerzy nie mają dobrego pomysłu, jak trafić do mężczyzn. Kilka ciekawych podpowiedzi znajdziemy w najnowszej książce Philipa Zimbardo.

→ Hity i biznes.  Rekordowa frekwencja w polskich kinach wzięła się z tegorocznego repertuaru. "50 twarzy Greya" obejrzało w pierwszym kwartale 1,8 mln widzów. Do końca roku nie zabraknie kolejnych kasowych hitów.

→ Więcej niż plakat. OOH jest w stanie nie tylko sprzedawać, ale także zaskoczyć. Tylko dlaczego ciekawych realizacji jest tak malo?

114 strony

Dodatki do numeru:

Nadawcy 2015
Agencje Eventove
Sodexo - Poradnik 2015

Marki zmienią świat?

Z pełną otwartością mogę przyznać, że na naszych łamach rzadko pojawia się tematyka związana z CSR. Zawsze traktowaliśmy to jako nie naszą „działkę”. Chyba słusznie, bo CSR to z samej definicji nie działanie promocyjne na pokaz, lecz kierowanie się etyką i odpowiedzialnością w biznesie. Więc gdzie tu marketing?

A jednak to działania eko i społeczne stają się coraz częściej główną treścią komunikacji marek. Wywiad z Ingą Songin, dyrektor marketingu Żywiec Zdrój, pokazuje, jak programy eko mogą dodać wartości markom. W produkcie takim jak woda, mocno generycznym, jest to szczególnie dobrze widoczne. Stojące na półce butelki wody i ich zawartość niemal się nie różnią, ale to właśnie komunikacja programów społecznych może być decydująca podczas zakupu. Przytłaczająca pozycja rynkowa Żywca Zdroju pokazuje, że ta strategia przynosi efekty.

Cokolwiek byśmy myśleli o projektach CSR, fakty są takie, że konsumenci chcą, aby marki rozwiązywały problemy świata. Brzmi bardzo podniośle, ale takie są wyniki badań, choćby badania Meaningful Brand Havasa. Dotyczy to także Polski. Można podejrzewać, że w skali międzynarodowej to zarówno efekt edukacji społecznej i ekologicznej, jak i rezultat niedawnego światowego kryzysu. Konsumenci po prostu czują się mniej bezpiecznie, obwiniają za wiele problemów bogate korporacje i chcą, aby te, a także ich marki, wzięły na siebie odpowiedzialność za świat. To postawa bardzo roszczeniowa, z którą marki muszą się liczyć.

W tym numerze mamy także artykuł o purpose marketingu. To pojęcie robi coraz większą karierę. Coraz częściej mówi się, że misja firmy, także ta związana „ze zmianą na lepsze”, musi wyjść z silosu CSR czy nawet marketingowego i objąć całą organizację. W pierwszej chwili może brzmieć jak pseudonaukowy bełkot, ale ma to swój sens. Jedynie firmy z misją wygrywają, a najlepszym tego przykładem jest Apple.



Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
zastępca redaktora naczelnego,
"Media & Marketing Polska"

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.