→ Digital. To wyścig dla ironmanów. Rozmowa z Dariuszem Andrianem, CEO VML Poland, to dobra lekcja historii polskiego rynku reklamy i opowieść o sukcesie samego rozmówcy. Także kompendium wiedzy o różnicach pomiędzy światem ATL a kominikacji marketingowej online.

→ Cyfra jest kobietą. Z technologii korzystają dziś równie chętnie obie płcie. Kobieta w cyfrowym świecie odnajduje się doskonale, ale nie potrzebuje gadżetu, stawia przede wszystkim na użyteczność.

→ Uczymy się nowego języja. Siła negocjacyjna wynika ze zrozumienia tego, co dla danego klienta trzeba kupić, aby zapewnić jego dalszy rozwój - mówi Alfonso Rodés Vilà, CEO Havas Media Group.

→ Algorytm problemów. Po zmianach w EdgeRanku Facebooka spadają zasięgi postów generowanych przez fan page. Agencje i klienci muszą ponownie otworzyć portfel i zastanowić się, czy poza displayem nie należy zacząć kupować liczby wyświetleń swoich wpisów w news feedach fanów.

→ Wolnoć Tomku w swoim domku. Przedstawiciele branży OOH są zgodni co do tego, że brakuje spójnej i konsekwentnej polityki miast, a samorządy prowadzą wobec reklamy zewnętrznej politykę często niezrozumiałą.

Dodatki do numeru : Raport Specjalny OOH 

 

Interactive – polski towar eksportowy

Nieraz pisaliśmy na tych łamach, że chociaż międzynarodowe holdingi i agencje interesują się naszym rynkiem interaktywnym, to do transakcji jakoś nie dochodzi. Każdy rozmawiał z każdym, z Londynu przylatywali wysłannicy holdingów, znikały kawa i ciasteczka. Kiedyś, gdy odwiedzałem warszawską agencję interaktywną, jej szef powiedział do mnie: „Tomku, gdybyś wiedział, ile osób siedziało na tej kanapie co ty teraz. Osób, z którymi rozmawialiśmy o akwizycji...” Jednak efektów tych rozmów, posiedzeń było przez ostatnie lata niewiele, poprzednia duża transakcja to włączenie Hypermedia do sieci Isobar w 2004 r. Teraz coś się zmieniło. Powstanie VML Poland, przejęcie Interactive Solutions przez Saatchi & Saatchi i włączenie Grupy Socializer do Dentsu Aegis to trzy transakcje, które wydarzyły się w ciągu mniej więcej roku. Dariusz Andrian, CEO VML Poland, w naszym okładkowym wywiadzie odkrywa nieco kulisy negocjacji z holdingiem WPP. Liczą się pieniądze wyniki, ale także ludzie, jakość pracy, „chemia”. Jakość pracy, ludzie – to coś, czym możemy się pochwalić za granicą. Jeżeli chodzi o wyniki, to matematyki nie oszukamy. Nie jesteśmy ani Wielką Brytanią, ani Chinami czy Brazylią. Ciągnące się w nieskończoność negocjacje z holdingami wynikały w dużej mierze z tego, że w Londynie na agendzie były większe akwizycje, rynki. Można jednak sądzić, że VML, Saatchi i Aegis przetarły szlaki polskim agencjom. Teraz konkurenci pewnie zastanawiają się, co kupić, na tym wciąż niewielkim w skali światowej, ale rosnącym rynku.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
zastępca redaktora naczelnego, „Media & Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.