W numerze między innymi:

•  Zaciekaw, a będą cię słuchać. – Marketerzy muszą zrozumieć, że ich historie nie są tak naprawdę o nich samych ani o ich produktach, usługach czy markach. Historie, które opowiadają, są o klientach – przekonuje Andrew Davis, autor książki „Brandscaping: Unleashing the Power of Partnerships".

• Prosto do półki. Digitalizacja nośników OOH w Polsce ma przed sobą długą drogę. Jest jednak sfera, gdzie najnowocześniejsze rozwiązania są dostępne już teraz to centra handlowe i sklepy wielkopowierzchniowe. Warto się zastanowić, jak DOOH w punktach sprzedaży może stymulować sprzedaż.
• Oryginalność się sprawdza. Klienci szybko nas dostrzegli, to prawda. Jesteśmy ciekawą alternatywą dla dużych agencji – mówi Karolina Witecka, CEO & co-funder, Cut The Mustard.

• SXSW. Dlaczego po świeżą dawkę inspiracji wybraliśmy się aż do Austin? O legendarnym teksańskim festiwalu South by Southwest (SXSW) od lat jest głośno. I będzie głośno nadal.

• Dobre perspektywy dla rynku zamówień jedzenia online. Rynek ten rośnie w Polsce w tempie 40-50% rocznie – wynika z najnowszego raportu PizzaPortal.pl. Tempo wzrostu tego rynku jest więc kilkakrotnie większe niż całego rynku e-commerce (roczna dynamika wzrostu rzędu 10-20%).

• Internet i papier mogą współistnieć. – Mit świata za darmo, zawsze krążący gdzieś blisko internetu, bardzo niebezpieczny, zaczął w końcu kruszeć. Wracamy do korzeni – za naszą pracę, często dość trudną, ale mam nadzieję, społecznie użyteczną, chcemy otrzymywać pieniądze – mówi Jerzy Wójcik, dyrektor wydawniczy „Gazety Wyborczej”.

80 stron o marketingu z pasją

POCHWAŁA KONSEKWENCJI

„Przeżyła trzech prezesów” – taką między innymi informację otrzymujemy w tekście opisującym naszą okładkową bohaterkę, CMO Roku – Małgorzatę Lubelską. Jej kariera w Grupie Żywiec to wzór wielkiej konsekwencji w prowadzeniu flagowej marki Żywiec. Bo chociaż na przestrzeni lat pracowało nad marką kilka agencji, główna idea pozostawała niezmienna, choć była stale rozwijana. Fakt, że dyrektor marketingu dużej firmy może „przeżyć trzech prezesów”, to także dobry znak dla branży, w której wciąż narzekamy, że marketing nie ma należnego miejsca w organizacjach.
Przykład Grupy Żywiec pokazuje, że marketing kreuje prawdziwą wartość dla firmy. Buduje marże, wprowadza innowacje.
Na koniec redakcyjna ciekawostka. Coroczne informacje z raportu Grupy Żywiec o zarobkach zarządu, w tym Małgorzaty Lubelskiej, to jedne z najchętniej czytanych newsów w serwisie MMP24. W ubiegłym roku nasza bohaterka zarobiła 1,44 mln zł brutto. Sporo, ale w pełni zasłużenie.
Życzymy wszystkim polskim marketerom takich i wyższych zarobków, takich efektów pracy i takiej kariery. I nagrody CMO Roku.


Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media & Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.