W numerze między innymi:

• Mordor w czasach zarazy. Był taki Mordor, w którym można było zmienić pracę, wychodząc na fajkę, nawet gdy ktoś należał do niepalących. Saatchi, Leo Burnett, K2, Publicis, Cheil, Artegence i inni – wszystko w zasięgu krótkiego spaceru. Był taki Mordor, w którym latem rozmowy na ławeczkach wokół jeziorka trzeba było prowadzić ciszej, bo tuż obok siedziała ekipa konkurencyjnej agencji, najwyraźniej startująca w tym samym przetargu. Był taki Mordor, gdzie można było utknąć w korku już na poziomie firmowego garażu, próbując wrócić do domu po siedemnastej.

• Pamiętam wszystkie końce świata. Jak można podsumować trwający „koniec świata”? Postanowiłam, że wyciągnę wnioski ze wszystkich końców świata, które pamiętam, tworząc tekst nieco bardziej osobisty. Marta Frączek, dyr. kreatywna Newonce.media.

• Jestem sobie sterem, żeglarzem i okrętem. – W internecie jest masa kapitalnych kulinarnych kanałów i blogów. Niestety, jest też masa słabych – mówi Katarzyna Bosacka, dziennikarka telewizyjna, prowadząca w TVN „Wiem, co jem” i „MądrzeJemy”, gospodyni kanału na YouTube – „EkoBosacka”.

• YT Brandcast po raz pierwszy. Z okazji pierwszej polskiej edycji wydarzenia poświęconego YouTube zaprezentowano nowe dane o popularności platformy. Pojawiły się też zapowiedzi nowych narzędzi dla reklamodawców, z których najważniejszym jest YouTube Select.

• Nigdy nie będzie takiego roku. Pandemia koronawirusa, zastój w produkcji telewizyjnej, słabe ramówki, wędrówki widzów i przetasowania w portfolio brokerskim – sytuacja na rynku reklamy TV dawno nie była tak dynamiczna. W czasie gdy COVID-19 zamknął Polaków w domach, w firmach brokerskich trwała rewolucja, może nie największa w historii polskiej reklamy, ale znacząca.

• Próba Radio Track: geograficzne rozproszenie. Badanie słuchalności radia – RadioTrack – należy do największych pod względem liczebności próby projektów o charakterze ciągłym w Polsce i jest bez wątpienia największym pod względem liczby realizowanych wywiadów badaniem mediów w Polsce. W badaniu co miesiąc udział bierze 7 tys. respondentów, co w skali roku daje 84 tys. zrealizowanych wywiadów.

124 strony o marketingu z pasją


Dodatki do numeru:
- Raport Biura Reklamy 2020

PRZED NAMI NOWA, LEPSZA NORMALNOŚĆ

Na progu nowego roku chyba z większym niepokojem niż zazwyczaj zastanawiamy się, co przyniosą kolejne miesiące.

PANDEMIA WYWRÓCIŁA NASZE ŻYCIE RODZINNE I ZAWODOWE DO GÓRY NOGAMI. NAWET TE BRANŻE ZWIĄZANE Z REKLAMĄ, KTÓRE NIE TONĘŁY W NAJGORSZYCH MIESIĄCACH EPIDEMII, DEKLARUJĄ, ŻE ICH EKOSYSTEM BIZNESOWY ZMIENIŁ SIĘ ZNACZĄCO I NAGLE.
Skoro już padło słowo ekosystem, przyznamy, że cały rok marzyliśmy o powrocie do natury – o spacerach bez maski i dokończeniu akcji siania łąk kwietnych zainicjowanej przed rokiem. Również te plany pokrzyżował COVID-19. Przypomnę: za projektem stała nasza redakcja i Fundacja Kwietna. Mamy nadzieję, że Wasze i nasze łąki zakwitną już wiosną 2021 r. W tym wydaniu „Kroniki Roku” chcemy zrobić kolejny krok, dlatego – znów wspólnie ze wspomnianą fundacją – zaproponowaliśmy agencjom reklamowym brief kreatywny związany z bioróżnorodnością. To rozwinięcie działań sprzed 12 miesięcy. Liczba przesłanych nam prac z pomysłami strategii i pierwszych wizualizacji mile nas zaskoczyła. Nie bylibyśmy w stanie pokazać wszystkich prac na łamach drukowanej wersji „Media Marketing Polska”. W magazynie prezentujemy więc tylko część materiałów – wszystkie będzie można pobrać nieodpłatnie z naszej strony MMPOnline.pl. Wierzymy, że zarówno pomysły z poprzedniej „Kroniki Roku”, jak i najnowszej zaowocują wprowadzeniem w życie najlepszych pomysłów. Tak deklaruje Fundacja Kwietna, która nawet w trudnych dla wszystkich miesiącach nie traci energii do działań. Wiemy, że pomysłami zainteresowane są proekologiczne władze lokalne. Jest i nasze wsparcie – realizowane w nowym roku projekty chętnie pokażemy na łamach „MMP” i w internecie. Poznajcie i przeanalizujcie tegoroczne pomysły. Warto. Nawet jeśli nie wszystko da się wdrożyć „na skale masową”, można wyznaczyć sobie własny plan minimum.

Po trudnym roku inspirujmy się wzajemnie i wspierajmy. Okazujmy więcej czułości. „Nowa normalność”, która nas czeka, musi być przecież „lepszą normalnością”. Do siego roku!

Piotr Machul,
zastępca redaktora naczelnego, „Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.