W numerze między innymi:

• Efekt szminki sprawdza się w praniu O zachowaniach konsumentów w czasie wysokiej inflacji, o innowacjach w FMCG i o tym, jak z humorem mówić o kostkach toaletowych, opowiada Patricjus Zięcik, dyrektor marketingu laundry & home care w firmie Henkel Polska.

• Chmielowa gorycz. Z wyczekiwanego odbicia nic nie wyszło, a ten rok nie zapowiada się wcale lepiej. Dobrze, jeśli wybronimy się przed spadkami – przewidują producenci piwa.

• Marketplace i aplikacja dźwignią e-handlu. Polski e-konsument najchętniej kupuje na marketplace’ach, płaci Blikiem lub korzysta z płatności odroczonych i odbiera zakupy z paczkomatu InPostu. Taki obraz wyłania się z najnowszych badań o naszym e-commerce.

• Digital mindset zmienia wszystko. Technologia może usprawnić każdą sferę organizacji. Chodzi o przemianę procesów sprzedażowych, ale także przedsprzedażowych, posprzedażowych i wewnętrznych. To odpowiedź na nowe oczekiwania klientów i – co równie ważne – pracowników – mówi Piotr Hołownia, country digital manager w IKEA.

• Blik idzie w Świat. Czy doczekamy się polskiej marki finansowej o międzynarodowym zasięgu?


76 stron o marketingu z pasją  

Dodatek do numeru:
- Raport Wydawcy 2023

DWA NAPRAWDĘ SZYBKIE ŻUBRY

CZY WIECIE, ŻE W TYM ROKU PROMOCJA „DWA SZYBKIE ŻUBRY” TRWA JUŻ OD POŁOWY STYCZNIA, CZYLI ZACZĘŁA SIĘ DWA TYGODNIE WCZEŚNIEJ NIŻ ZWYKLE? Żubry są szybkie, ale za to Harnaś w tym roku jest prawdziwym długodystansowcem. Carlsberg Polska swoją promocję „Miliony piw do złapania” rozciągnął od 1 lutego do 30 listopada, a w ub.r. trwała ona cztery miesiące krócej – tylko do końca wakacji.
Browary próbują wydłużyć sezon piwny, bo walczą ze zmniejszonym popytem wywołanym głównie inflacją, chociaż częściowo także wzrostem akcyzy. W tym wydaniu magazynu piszemy, że nastroje w branży piwowarskiej po ogłoszeniu wyników z ub.r. są złe. A i ten rok nie zapowiada się interesująco, bo podwyżki cen piwa są nieuniknione, a to zahamuje chęć zakupów.
W bardziej optymistycznym tonie wypowiada się nasz okładkowy bohater – dyrektor marketingu firmy Henkel. Mówi on, że konsumenci będą nadal kupować kapsułki, żele i proszki do prania, bo pranie jest niezbędne. Dodatkowo w praniu widać efekt szminki, konsumenci produkty do prania z wyższej półki traktują jako przyjemność, na którą mogą sobie sprawić w trudnych czasach, bo produkty te zapewniają im np. przyjemny zapach.
Na tym w dużym skrócie polega marketing w czasach słabnącej siły nabywczej konsumentów. Trzeba przekonać, że produkt jest niezbędny albo że jest „szminką”. O to, aby nie wypaść z listy zakupów, walczą dziś zaciekle marki i całe kategorie. Bo wiadomo, część produktów z tej listy musi wypaść.
Gdybym osobiście jako konsument znalazł się na samym dnie inflacyjnego kryzysu, to co bym wybrał? Jeżeli przy ograniczonym budżecie mam dokonać wyboru między butelką XXL Persil Active Gel Deep Clean z efektem Silana a dwoma szybkimi Żubrami, to raczej moją „szminką” będą Żubry. Ale to moja osobista perspektywa, ogólnopolskie dane Nielsena pokażą pewnie coś innego.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

  • O magazynie

    „Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor

    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.