W numerze między innymi:

• Handel dźwignią reklamy. Pierwsze półrocze niemal wszystkie segmenty mediowe zakończyły dobrym wynikiem. Niemal wszystkie, bo wyjątkiem jest telewizja, która wyraźnie złapała zadyszkę. W III i IV kwartale będzie miała co odrabiać.

• Marki muszą mieć misję. – Jeśli marka ma misję, coś wnosi do życia konsumenta, do społeczeństwa, to jej obecność w przestrzeni medialnej będzie zrozumiała i akceptowana – mówi Kinga Grzelewska, managing partner & creative director, MullenLowe Warsaw, i przewodnicząca jury Kreatury 2022.

• Lokalność rośnie w siłę. – Był czas, gdy wydawało się, że dziennikarstwo prasowe, zwłaszcza to lokalne, to schyłkowy zawód. Dziś jasno widać, że na szczęście tak nie jest. Sytuacja na rynku jest dynamiczna, portale inwestują w swoje redakcje w całej Polsce, jest sporo transferów. W ostatnim czasie dobrzy, doświadczeni autorzy lokalni nie mieli żadnych kłopotów z zatrudnieniem – mówi Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego i szef redakcji lokalnych „Gazety Wyborczej”.

• Nowy rodzaj żółtej cenówki, czyli strategia marketingowa w czasach inflacji. O tym, że inflacja osiągnęła poziom najwyższy od 1997 r., nie trzeba nikogo przekonywać. Symptomy trudnej sytuacji gospodarczej są widoczne na każdym kroku, na co świat marketingu nie może pozostać obojętny.

• Między impactem a wartościami. – Najpierw pandemia, potem wojna, wciąż mamy kryzys ekonomiczny i ekologiczny, to wszystko odgrywa swoją rolę w zachowaniach konsumenckich. To nie jest już ten sam odbiorca, do którego mówiliśmy kilka lat temu: „kup i wygraj”. Musimy teraz bardziej myśleć o wartościach, jakie wyznaje, wpisać się w jego problemy, światopogląd. Podejście czysto „impactowe” w komunikacji to już przeszłość – mówi Magdalena Gajewska-Bogacz, creative director, Albedo Marketing.


96 stron o marketingu z pasją

Dodatek do numeru:
- Raport Nadawcy 2022

NETFLIX – KOLEJNY WALLED GARDEN?

KIEDY PRZYGOTOWYWALIŚMY ZNAJDUJĄCY SIĘ W TYM WYDANIU MAGAZYNU RAPORT „NADAWCY”, NATRAFILIŚMY NA DOŚĆ NIEOCZEKIWANĄ PRZESZKODĘ.. Zdaliśmy sobie sprawę, jak mało jest dostępnych danych o zagranicznych serwisach VoD, jak np. Netflix, Disney+ czy Amazon Prime Video.
Na rynku nie ma precyzyjnych informacji o liczbie subskrybentów w naszym kraju, demografii użytkowników, o ruchu w serwisie. Czasem nawet trudno ustalić, kto zarządza poszczególnymi działami w tych firmach.
Jest to częściowo zrozumiałe, bo mamy rynek bardzo, bardzo konkurencyjny. Z drugiej strony ta sytuacja nieco rozczarowuje, bo jednak większość firm VoD to spółki giełdowe, od których można oczekiwać większej transparentności.
Ciekawe, czy coś się zmieni, jeżeli wymienione firmy zaprezentują ofertę subskrypcji z reklamami. Bo do tej pory dość ubogi zestaw informacji prawie nikomu nie przeszkadzał. W chwili wprowadzenia reklam marketerzy, domy mediowe powinni o serwisach VoD dowiedzieć się więcej. Nie spodziewałbym się jednak od razu przełomu. Sądzę, że wspierany reklamami Netflix stanie się kolejnym walled gardenem, które, jak wiemy z historii innych tego rodzaju mediów, przynajmniej w pierwszej fazie działalności dość skąpo dzielą się informacjami z reklamodawcami i używają własnych, specyficznych metryk.
A skoro już jesteśmy przy Netfliksie, to warto jeszcze zwrócić uwagę na udział Microsoftu w projekcie „ureklamowienia” serwisu. Microsoft już generuje około 12 mld dolarów z reklam na serwisach takich jak Bing i LinkedIn, ale to mało w porównaniu np. z Google, który w 2021 r. miał 210 mld dolarów przychodów reklamowych. Na razie Microsoft jest więc numerem cztery w tej konkurencji, po Google, Meta i Amazonie. Czy współpraca z Netfliksem to znak, że rośnie kolejny reklamowy gigant?

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

  • O magazynie

    „Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor

    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.