→ Biznes jak z klocków. Olgierd Cygan, agency managing partner Deloitte Digital, dobrze znana postać rynku reklamowego, szczególnie interaktywnego, ożenił swoją agencję Digital One z Deloitte. Wcześniejszy związek z EURO RSCG się nie udał. Dlaczego? W rozmowie odkrywa kulisy obecnej i poprzedniej akwizycji.

→ Moda na outdoor.  Jeżeli chodzi o prognozy dla branży OOH na najbliższy rok, jej przedstawiciele są większości zgodni - najważniejsze będzie wprowadzenie badania Outdoor Track i ustawy krajobrazowej oraz dalszy rozwój oferty na ekranach cyfrowych. Chociaż wyniki sprzedażowe outdooru od kilku lat są stabilne, a nawet można liczyć na wzrost, to jednak przed branżą czas pełen wyzwań.

→ W przeddzień przełomu. - Z podmiotów działających w obszarze komunikacji marketingowej najlepsze firmy wywodzące się z obszaru "domy mediowe" mają największe szanse na wypłynięcie na nowe wody. Chcemy przeskoczyć z poziomu "kupicie tanio rating" do poziomu realizacji efektów biznesowych i rozliczania się za efekt - mówi Piotr Piętka, prezes zarządu SMG Polska.

→ Szukam pomysłów opartych na prawdzie.  AdStars to jeden z największych festiwali kreatywnych w Azji. Jego juror i dyrektor kreatywny Walk Creative Mariusz Pitura rozmwaia z przewodniczącym konkursowego jury Mattem Eastwoodem - chief creative officerem J. Walter Thompson Worldwide.

→ Na szerokie wody. - Mimo naszych obaw, że dajemy coś za darmo, wyniki oferty Freemium przerosly nasze oczekiwania - mówi Piotr Suchodolski, dyrektor marketingu wirtualnego operatora komórkowego Virgin Mobile Polska.

88 stron

Dodatki do numeru:

Raport Rynek Telekomunikacyjny

Agencja doradza

Okładkowy wywiad z Olgierdem Cyganem daje wiele materiału do przemyśleń o kondycji polskiego rynku reklamy. Jego agencja Digital One została kupiona właśnie przez firmę Deloitte. Pierwsza refleksja dotyczy relacji świata konsultingu i reklamy. Przez wiele lat z dużym dystansem patrzyliśmy na próby wchodzenia światowych firm konsultingowych w Polsce w usługi związane z marketingiem – doradztwo czy audyt przetargów. Ale czasy się zmieniają. Agencje digital coraz mocniej wchodzą w biznes klientów – chodzi już nie tylko o reklamę, ale także e-commerce czy zarządzanie relacjami z klientami. Mariaż kompetencji doradztwa biznesowego i agencyjnych to naturalny kierunek, bardzo dla agencji atrakcyjny.

Kolejna sprawa poruszana w wywiadzie to akwizycje i transformacja agencji sieciowych w stronę digitalu. Olgierd Cygan nie szczędzi tu mocnych słów. Za główną przyczynę niepowodzeń wielu agencji ATL w nowych warunkach rynkowych uznaje przyzwyczajenie ich menedżerów do outsourcingu usług produkcyjnych, tak jak się to robi z produkcją TV. W przypadku digitalu to nie działa. Trzeba jednak jednocześnie zadać sobie pytanie, czy szefowie polskich agencji sieciowych mieli zawsze zielone światło dla akwizycji lub tworzenia in house zespołów digital.

Pada także niezwykle ciekawe stwierdzenie, że największym błędem branży reklamowej było oddzielenie wiele lat temu agencji od domów mediowych. W efekcie nie ma dziś mowy o neutralności mediowej. Klient w domu mediowym dostanie te media, na których dom ma najwyższe marże czy kickbacki. Tymczasem to agencja wciąż lepiej rozumie, na czym polega problem marketingowy klienta i jakich narzędzi, niekoniecznie mediowych, trzeba użyć do jego rozwiązania.

Spojrzenie godne doradcy. Czy podobnego zdania będą marketerzy?


Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
zastępca redaktora naczelnego,
"Media & Marketing Polska"

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.