W numerze między innymi:

• Postawiliśmy na radykalną zmianę. – Przyszłość będzie wielowymiarowa: fizyczna, zdigitalizowana i wirtualna – przekonują Donata Wolińska, CDMO L’Oréal Polska, i Paweł Gala, CEO Wavemakera. Przy okazji podsumowują pierwsze miesiące współpracy.

• Modlitwa o deszcz. Reklamy telewizyjne (prawie) tak precyzyjne jak internetowe i 600 mln zł do podziału dzięki DAI – obiecuje GPW. Czy to realne?

• Potrzebujemy nowego paradygmatu. Zamiast opowiadać konsumentom swoje historie, marki powinny pozwolić im tworzyć własne – mówi Raja Rajamannar, chief marketing & communications officer w Mastercard.

• Nagroda symbol. Ta nagroda to symbol (Cannes Lions) – nie zwycięstwa w konkursie, ale tego, że nasze myśli i działania podążają we właściwym kierunku.

• Rozrywka pobudza do działania. Nie ma lepszego miejsca niż TikTok dla twórców treści ani dla marek chcących słuchać swoich użytkowników – to jedno z głównych przesłań, z jakim przedstawiciele reklamodawców, agencji reklamowych i domów mediowych wyszli z pierwszego For You Summit tej błyskawicznie rosnącej platformy.

108 stron o marketingu z pasją  

Dodatek do numeru:
- Raport Agencje Marketing Services i Digital 2023

MAMY SZCZĘŚCIE, ŻE MAMY KŁOPOTY?

W KOŃCU HISTORYCZNY SUKCES MCCANNA I INNYCH POLSKICH AGENCJI W CANNES. Po latach chudych posypały się nagrody oraz short-listy. I zauważmy, że zdarzyło się to w bardzo trudnym i skomplikowanym okresie dla branży, dla gospodarki, dla Polski. A nie w latach spokoju i prosperity.
„Mamy szczęście, że mamy kłopoty” – takie zdanie kilka lat temu w okładkowym wywiadzie dla „MMP” powiedział Cătălin Dobre, utytułowany dyrektor kreatywny rumuńskiego McCanna. Mówił, że fenomen kreatywności agencji z Rumunii czy Brazylii wynika właśnie z problemów i napięć, z jakimi muszą mierzyć się te społeczeństwa. I zauważył, że agencje z zamożnych, dojrzałych rynków Europy Zachodniej są rzadziej autorami nagradzanych pomysłów.
Czy ten mechanizm zadziałał teraz w Cannes? Życzmy sobie pokoju, spokoju i pomyślności. Ale życzmy sobie także, aby takie „polskie” Cannes wydarzyło się jeszcze niejeden raz, także w spokojniejszych czasach.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.