W numerze między innymi:

• Pandemia w koszyku, shopper w pandemii. Sztorm na sklepowe półki, paniczne zakupy na zapas i boom na online – wiosenna rewolucja na nowo określiła podstawową zawartość koszyka zakupowego Polaków i wyznaczyła trendy konsumenckie na najbliższe miesiące.

• Mały koniec świata. Polscy reżyserzy i reżyserki zrealizowali we współpracy z HBO cykl filmów o sposobach na życie w pandemii. Z Pawłem Łozińskim rozmawiamy o jego krótkim metrażu i wpływie pandemii na kino i narodową kondycję psychiczną.
• Eventy online zostaną na dłużej. Ci, którzy dziś wyczekują nadejścia starych czasów, jutro mogą nie mieć nic do zaoferowania na rynku eventowym – mówi Artur Ucher, prezes zarządu Imagine Nation.

• Koncern mój widzę ogromny. Orlen będzie firmą tak dużą, jakiej w Polsce jeszcze nie było. To będzie eksperyment także w dziedzinie reklamy.

• Radiowy chrzest bojowy. Z prof. Wiesławem Godzicem rozmawiamy o medialnych przemianach na tle pandemii, wymaganiach stawianym antenom oraz szansach rozwoju i trwania Radia Nowy Świat.

• Nowa normalność. Wśród wielu trendów, jakie na rynku agencyjnym pojawiły się w ostatnim roku, zwracamy uwagę na dwa – budowanie własnych studiów produkcyjnych i pracę zdalną. Oba będą miały dalekosiężne skutki dla rynku reklamy.

168 stron o marketingu z pasją

 

Dodatek do numeru:
- Raport Agencje Reklamowe i Domy Mediowe 2020

NIEZWYKŁY ROK, NIEZWYKŁY RAPORT

W tym kryzysowym, zdawałoby się, czasie przyznajemy w ramach raportu „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe" rekordową liczbę - 17 nagród i wyróżnień. Dlaczego?

PIERWSZA PRZYCZYNA JEST PROSTA. Z POWODU WIOSENNEGO LOCKDOWNU RAPORT WYCHODZI WYJĄTKOWO PÓŹNO – WE WRZEŚNIU, ALE JAK ZAWSZE OCENIAMY WYNIKI AGENCJI ZA ROK POPRZEDNI I BADALIŚMY Z FIRMĄ KANTAR SATYSFAKCJĘ KLIENTÓW ZA ROK 2019. A BYŁ TO CZAS ZNAKOMITY DLA NASZEJ BRANŻY.
Drugi powód jest bardziej istotny. Wierzymy, że pomimo pandemii rynek agencyjny będzie nadal w dobrej formie. I wyróżnione firmy, a także wiele innych świetnych agencji z tej publikacji będzie mogło świętować rezultaty raportu i nadal się rozwijać.
Chociaż najbardziej pesymistyczne prognozy na rok 2020 mówią o możliwości spadku wydatków na reklamę o prawie 15%, to nie można przekładać tego w prosty sposób na kondycję agencji. Przede wszystkim dlatego, że właściwie wszystkie agencje są mocno zdigitalizowane i aktywnie uczestniczą w jakimś stopniu w procesach cyfrowej transformacji klientów, która – jak wiemy – jest teraz tematem numer jeden we wszystkich branżach.
Przez ostatnie lata prosperity agencje rozwinęły się tak bardzo, że stały się niezbędnym elementem biznesu marketerów. I nawet w bardziej niepewnych czasach takim pozostaną. Słyszeliśmy mnóstwo budujących historii, jak w najtrudniejszy okresie lockdownu wielu klientów zachowało się bardzo fair wobec swoich agencji. A byli nawet tacy, którzy właśnie w tym czasie powiększyli zakres współpracy.
Wrzesień to czas, kiedy w „Media Marketing Polska" myślimy już o konkursie Kreatura. Od wielu już lat organizujemy Kreaturę pod hasłem Konkurs Niezależnej Kreacji.
Nie oznacza to oczywiście, że nie zapraszamy do niej agencji sieciowych czy domów mediowych, są one mile widziane. Chodzi raczej o to, że konkurs jest przede wszystkim miejscem dla pomysłów świeżych, niezwykłych, często powstających poza reklamowym mainstreamem, nierzadko w nietypowych formatach. Szczególną wagę przykładamy do reklamy digital, bo wiemy, że tu dzieją się rzeczy najciekawsze.
Aby realizować tę linię programową Kreatury, od pewnego czasu zapraszamy do objęcia przewodnictwa jury utalentowanych młodych dyrektorów kreatywnych z wyróżniających się agencji niezależnych. W ubiegłym roku była to Karolina Kałużna z agencji Przestrzeń. W tym obradom jury będzie przewodniczyć Joanna Gerlee, dyrektor kreatywna Digital Kingdom. To mądra, niezwykle utalentowana osoba, dysponująca już dużym doświadczeniem w pracy dla czołowych marketerów.
Pełny skład jury i więcej szczegółów o konkursie na stronie Kreatura.pl.
Jesień w tym niezwykłym roku zapowiada się bardzo ciekawie.



Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.