W numerze między innymi:

• Nasz priorytet: Total Audience. – Idealnym rozwiązaniem pomiarowym jest pomiar crossmediowy. Przez ostatnie lata rynek zrozumiał, że nie da się zbudować jednego miernika, który będzie idealnie mierzył każde z mediów. Fragmentaryzacja i digitalizacja mediowego świata zachęcają także do sięgania po dane cenzusowe. Dlatego przyszłością pomiaru będzie raczej łączenie różnych źródeł danych pochodzących od różnych dostawców – przekonuje Agnieszka Gosiewska, dyrektor zarządzający, Nielsen Media.

• Popatrzeć na markę przez pryzmat dźwięku. Z Michałem Krajewskim, executive creative directorem w globalnej agencji MassiveMusic, która właśnie otworzyła biuro w Warszawie, rozmawiamy o tym, że muzyka – zwłaszcza świadomie wykorzystana - może być wielkim sprzymierzeńcem marki w codziennym dialogu z konsumentem.

• Slow journalism to najlepsza droga do sukcesu. O przyszłości kanału tematycznego na wielu ekranach i specyfice polskiego rynku rozmawiamy z Amélie Leenhardt, p.o. sekretarzem generalnym i delegatką ds. rozwoju europejskiego oraz szefową Europejskiego Departamentu Rozwoju w Arte.

• Wszystko o młodej matce. Od 5,5 do 9 mln – tyle w zależności od definicji jest mam w Polsce. Żaden z reklamodawców nie powinien przechodzić obojętnie obok tej grupy, nie tylko ze względu na jej wolumen, ale również na ich silną pozycję w gospodarstwach domowych, ogromny potencjał zakupowy i skłonność do spontanicznych zachowań konsumenckich.

• Maspex kupuje Żubrówkę. Producent Mlekołaków i Kubusiów chce zarobić również na wódce. I jest gotów wyłożyć na to 4 mld zł.

• Youtube Works Awards: pierwsza Polska edycja. W tym roku statuetki YouTube Works Awards zostały wręczone w Polsce po raz pierwszy. Jakie kampanie okazały się najbardziej kreatywne i efektywne na YouTube? Zapraszamy na przegląd zwycięzców w poszczególnych kategoriach.

 

133 strony o marketingu z pasją

Dodatek do numeru:
- Raport Biura Reklamy 2021

FACEBOOK NIE JEST JAK WODA W KRANIE

SPĘDZIŁEM TROCHĘ CZASU, ABY OBEJRZEĆ PEŁNY WYWIAD Z FRANCES HAUGEN DLA CBS NEWS. SYGNALISTKA ZATRUDNIONA WCZEŚNIEJ NA WYSOKICH STANOWISKACH W FACEBOOKU MÓWI O ZŁYCH PRAKTYKACH FIRMY, KTÓRA PRZYMYKA OKO NA WIELE NEGATYWNYCH ZJAWISK PO TO, ABY UTRZYMAĆ JAK NAJDŁUŻEJ UWAGĘ UŻYTKOWNIKA I CO ZA TYM IDZIE – ZAROBIĆ NA REKLAMACH. Przypadek Frances Haugen jest wyjątkowy, jej kariera w branży technologicznej oraz wizerunek, jaki możemy zobaczyć w mediach, dają jej wiele wiarygodności. Dorzućmy do tego niedawne doniesienia „The New York Times” o kłopotach Facebooka z publikacją raportu dotyczącego najbardziej popularnych treści. Raport miał oczyścić firmę z zarzutów, że są to treści szkodliwe, ale jego premierę przesuwano, bo wcześniej nie dawał on pozytywnego obrazu portalu.
Podejrzewam, że niedawna zmiana nazwy firmy na Meta to nie tylko chęć zwrócenia uwagi na nowy projekt Marka Zuckerberga, ale także chęć wizerunkowego odcięcia się od skojarzeń z Facebookiem.
Nie jesteśmy w stanie dziś powiedzieć, które z tych negatywnych informacji o Facebooku są prawdziwe. Faktem jest natomiast, że w debacie publicznej social media są coraz częściej traktowane jako coś toksycznego. Marki muszą się z tym wizerunkiem social mediów zmierzyć i zastanowić, czy chcą tam inwestować pieniądze. Szczególnie jeżeli chcą uchodzić za firmy społecznie odpowiedzialne.
Podobno Mark Zuckerberg na początku swojej kariery powiedział, że chciałby, aby social media były tak powszechne i dostępne jak woda w kranie czy prąd w gniazdku. I ta wizja, że social media są po prostu medium powszechnym i neutralnym, pobrzmiewa czasem w jego wypowiedziach. Jednak nie do końca możemy się dzisiaj z nią zgodzić. Czy zgodzą się z nią marki?

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

  • O magazynie

    „Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor

    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2022 VFP Communications Ltd.