W numerze między innymi:

• Nasz priorytet: Total Audience. – Idealnym rozwiązaniem pomiarowym jest pomiar crossmediowy. Przez ostatnie lata rynek zrozumiał, że nie da się zbudować jednego miernika, który będzie idealnie mierzył każde z mediów. Fragmentaryzacja i digitalizacja mediowego świata zachęcają także do sięgania po dane cenzusowe. Dlatego przyszłością pomiaru będzie raczej łączenie różnych źródeł danych pochodzących od różnych dostawców – przekonuje Agnieszka Gosiewska, dyrektor zarządzający, Nielsen Media.

• Popatrzeć na markę przez pryzmat dźwięku. Z Michałem Krajewskim, executive creative directorem w globalnej agencji MassiveMusic, która właśnie otworzyła biuro w Warszawie, rozmawiamy o tym, że muzyka – zwłaszcza świadomie wykorzystana - może być wielkim sprzymierzeńcem marki w codziennym dialogu z konsumentem.

• Slow journalism to najlepsza droga do sukcesu. O przyszłości kanału tematycznego na wielu ekranach i specyfice polskiego rynku rozmawiamy z Amélie Leenhardt, p.o. sekretarzem generalnym i delegatką ds. rozwoju europejskiego oraz szefową Europejskiego Departamentu Rozwoju w Arte.

• Wszystko o młodej matce. Od 5,5 do 9 mln – tyle w zależności od definicji jest mam w Polsce. Żaden z reklamodawców nie powinien przechodzić obojętnie obok tej grupy, nie tylko ze względu na jej wolumen, ale również na ich silną pozycję w gospodarstwach domowych, ogromny potencjał zakupowy i skłonność do spontanicznych zachowań konsumenckich.

• Maspex kupuje Żubrówkę. Producent Mlekołaków i Kubusiów chce zarobić również na wódce. I jest gotów wyłożyć na to 4 mld zł.

• Youtube Works Awards: pierwsza Polska edycja. W tym roku statuetki YouTube Works Awards zostały wręczone w Polsce po raz pierwszy. Jakie kampanie okazały się najbardziej kreatywne i efektywne na YouTube? Zapraszamy na przegląd zwycięzców w poszczególnych kategoriach.

 

133 strony o marketingu z pasją

Dodatek do numeru:
- Raport Biura Reklamy 2021

FACEBOOK NIE JEST JAK WODA W KRANIE

SPĘDZIŁEM TROCHĘ CZASU, ABY OBEJRZEĆ PEŁNY WYWIAD Z FRANCES HAUGEN DLA CBS NEWS. SYGNALISTKA ZATRUDNIONA WCZEŚNIEJ NA WYSOKICH STANOWISKACH W FACEBOOKU MÓWI O ZŁYCH PRAKTYKACH FIRMY, KTÓRA PRZYMYKA OKO NA WIELE NEGATYWNYCH ZJAWISK PO TO, ABY UTRZYMAĆ JAK NAJDŁUŻEJ UWAGĘ UŻYTKOWNIKA I CO ZA TYM IDZIE – ZAROBIĆ NA REKLAMACH. Przypadek Frances Haugen jest wyjątkowy, jej kariera w branży technologicznej oraz wizerunek, jaki możemy zobaczyć w mediach, dają jej wiele wiarygodności. Dorzućmy do tego niedawne doniesienia „The New York Times” o kłopotach Facebooka z publikacją raportu dotyczącego najbardziej popularnych treści. Raport miał oczyścić firmę z zarzutów, że są to treści szkodliwe, ale jego premierę przesuwano, bo wcześniej nie dawał on pozytywnego obrazu portalu.
Podejrzewam, że niedawna zmiana nazwy firmy na Meta to nie tylko chęć zwrócenia uwagi na nowy projekt Marka Zuckerberga, ale także chęć wizerunkowego odcięcia się od skojarzeń z Facebookiem.
Nie jesteśmy w stanie dziś powiedzieć, które z tych negatywnych informacji o Facebooku są prawdziwe. Faktem jest natomiast, że w debacie publicznej social media są coraz częściej traktowane jako coś toksycznego. Marki muszą się z tym wizerunkiem social mediów zmierzyć i zastanowić, czy chcą tam inwestować pieniądze. Szczególnie jeżeli chcą uchodzić za firmy społecznie odpowiedzialne.
Podobno Mark Zuckerberg na początku swojej kariery powiedział, że chciałby, aby social media były tak powszechne i dostępne jak woda w kranie czy prąd w gniazdku. I ta wizja, że social media są po prostu medium powszechnym i neutralnym, pobrzmiewa czasem w jego wypowiedziach. Jednak nie do końca możemy się dzisiaj z nią zgodzić. Czy zgodzą się z nią marki?

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.