→ Po raz drugi zrobić dobre pierwsze wrażenie. Artur Sikora, dyrektor obszaru komunikacji korporacyjnej i marketingu Banku Zachodniego WBK, opowiada o najnowszej kampanii, której twarzą jest Kevin Spacey oraz o planach związanych ze zmianą marki i efektami konsolidacji w branży.

→ Po mydło do internetu. Niedawna decyzja Procter & Gamble o likwidacji w Polsce części witryn brandowych pokazuje, że strategia największych marek FMCG wobec internetu wciąż się zmienia. Rewolucją było kilka lat temu pojawienie się social mediów, teraz stoimy u progu kolejnej wielkiej zmiany - upowszechnienia e-commerce w branży spożywczej, chemii i kosmetyków..

→ Lajki nie są najważniejsze. Nadzieja, że to, co stworzymy, rozprzestrzeni się jako wirus, jest myśleniem z lat 90. To oczywiście może się wydarzyć, lecz tego typu podejście nie jest poważne w dzisiejszym planowaniu marketingowym - mówi Mark D'Arcy, director of global creative solutions w Facebooku, jeden z prelegentów podczas tegorocznej gali Effie organizowanej przez SAR.

→ Żywiec błyszczy. Narodowa polska marka piwa przez ostatnią dekadę nie miała szczęścia do komunikacji. Rozpoczęta rok temu kampania "Polski apetyt nażyczie" wreszczie kieruje brand na właściwe tory.

→ Skomplikowane uproszczenie struktur. W grupie Havas Worldwide w Polsce wrze od kilku miesięcy na wszystkich możliwych polach - strukturalnym, personalnym i budżetowym. Zamiast coraz bardziej wykrystalizowanej struktury pojawiają się nowe brandy i nowe stanowiska.

Dodatki do numeru: Raport "Biura Reklamy 2013

Trudne losy narodowych marek

W tym wydaniu „Media & Marketing Polska” w jednym z artykułów staramy się podsumować rok nowej komunikacji marki Żywiec. To dobra okazja, aby pomyśleć szerzej o naszych narodowych markach. Jakie to brandy? Obok Żywca można jednym tchem wymienić Wyborową i Wedla. Łączy je długoletnia tradycja, pozycjonowanie premium lub przynajmniej upper mainstream i coś, co bym roboczo nazwał narodową dumą. Te brandy nie mają w sobie nic związanego z nostalgią z PRL, pokazują raczej, że Polak potrafi robić coś nie gorzej niż topowe międzynarodowe firmy. Żywiec przez dziesięciolecia był ikoną polskiego piwa, ale w ostatnich kilku latach jego pozycja słabła aż do teraz, kiedy ruszyła nowa kampania i zaczął odzyskiwać rynek. Ten przykład pokazuje, jak trudno bronić jest polskiej marce, nawet tak znanej i reklamowanej, swojej ceny i pozycji premium. W segmencie ekonomicznym czy nawet mainstream cenimy lokalność, polskość – Żubr, Tatra, Tyskie, Warka radzą sobie nieźle, ale płacić za Żywca więcej niż za Carlsberga? To przychodzi konsumentom trudniej. Nieco inny los spotkał Wedla – kiedyś absolutnego hegemona rynku czekolady. Marka ta po prywatyzacji przechodziła z rąk do rąk. Właścicielami były najpierw PepsiCo, potem Cadbury i teraz Lotte. Mimo to Wedel radzi sobie nieźle, ale co jakiś czas jego rywal Mondelez ogłasza, że w jakimś segmencie zdobył nad Wedlem przewagę. Wyborowa z tej trójki to najbardziej eksportowa marka. Jej komunikacja jest dwoista – inna za granicą, inna u nas. W Polsce ten brand wciąż musi mierzyć się z problemem presji cenowej na rynek wódki i konkurencją marek międzynarodowych premium. Często narzekamy, jak źle jest promowana Polska za granicą. Pewnie można się z tym zgodzić. Trudno jednak mi uwierzyć, że przygotujemy świetną promocję kraju, jeżeli nie będziemy potrafili wypromować najcenniejszych naszych marek u nas i na eksport. Trzymamy zatem kciuki za Wedla, Wyborową i Żywca.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
zastępca redaktora naczelnego, „Media & Marketing Polska”

  • O magazynie

    „Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor

    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.