→ Kontent to fundament. - Zależy nam na stworzeniu środowiska, w którym reżyser może się rozwijać, gdzie ma stałe zaplecze w postaci ludzi, z którymi pracuje, którzy go inspirują - mówi Piotr Sikora, prezes zarządu, założyciel Platige Image.

→ Marketing Prorodzinny. Dzieci mają coraz większą siłę nabywczą. Jak wylicza firma IQS, 5 mln małych Polaków w wieku 3-16 lat dysponuje rocznie budżetem ponad 5 mld zł. To sporo, ale co może nawet ciekawsze, dzieci mają dziś coraz większy wpływ na zakupy dorosłych.

→ Kampanie na niebiesko. Przychody reklamowe Facebooka z kwartału na kwartał są coraz większe. Klientom i agencjom nie przejadł się jeszcze ten serwis i jego możliwości marketingowe. Wygląda na to, że czekają nas kolejne rekordowe wyniki finansowe.

→ Przyjemność normalności.  Kolejne międzynarodowe koncerny uczyły Jolantę Brodowską skomplikowanej budowy aktu przyjemności. Pod mleczną pianką retailowego cappuccino kryje się wieloletnie doświadczenie i dbałość o szczegóły, przy czym konsument ma tego składu nie znać - tylko jego efektem się delektować.

→ Wciąż bez przełomu. Agencje mediowe są raczej zgodne, że rok 2016 nie był przełomowy dla biur reklamy telewizyjnej. Poza szeroko komentowanymi zmianami personalnymi w TVP i konfliktem TVP – Nielsen trudno im wskazać znaczące wydarzenia, które zauważalnie wpłynęły na cały biznes reklamy TV. Ale rok 2017 może być zupełnie inny. Wszyscy gracze oczekują tego, co zaproponuje TVP i TVN.

124 stron

Produkcyjny kosmos

Po raz pierwszy na łamach naszego magazynu w tak intensywny sposób eksplorujemy segment filmowych studiów produkcyjnych. Ten – tak obszerny debiut – upewnił nas, że tą tematyką trzeba zajmować się regularnie i kompleksowo. Do ogarnięcia bowiem jest zgodnie z tytułem prawdziwy produkcyjny kosmos.

Pełen biznesowych kontrastów, a zarazem fascynujących wyzwań. Z jednej strony mamy tutaj doskonałą i powszechną opinię o rodzimych studiach produkcyjnych i postprodukcyjnych. Z drugiej usłyszeliśmy też i opublikowaliśmy głosy z wnętrza tej „galaktyki”. Właśnie te opinie polecam wyjątkowej uwadze naszych Czytelników. Reprezentanci m.in. Platige Image czy Propellera podkreślają, że to, iż w Polsce można już zrealizować projekty na najwyższym światowym poziomie, nie może przesłonić problemów, które się nawarstwiają. Bynajmniej nie chodzi tu o banalne narzekanie na wysokość budżetów, ale o lepsze porozumienie na linii klient – realizator. Doskonałe przykłady przytacza tu Jarosław Boliński z Propellera, uświadamiając nam wszystkim, że w produkcyjnym kosmosie dochodzi do niekiedy całkowicie odmiennej interpretacji parametru podstawowego, jakim jest oś czasu. Właśnie wypracowanie wspólnego wektora na tej osi pozwoli studiom i całej rzeszy nieprzeciętnie utalentowanych rodaków zmierzyć się z rzeczonymi wyzwaniami technologicznymi bądź kontentowymi, o których napisałem powyżej.

Czego całej branży życzę.



Piotr Pokrzywa Piotr Pokrzywa,
redaktor naczelny,
"Media & Marketing Polska"

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.