W numerze między innymi:

• Nowa nadzieja. „Content is king” – to zdanie padało dość często w wystąpieniach ekspertów towarzyszących targom telewizyjnym MIPTV 2024 w Cannes. Ale pojawiła się równolegle kolejna branżowa sentencja: „Collaboration is key”. Rzeczywiście współpraca jest potrzebna, bo na rynku formatów TV zastój. Rewolucyjnych nowości brak, znane hitowe produkcje poddawane są obróbce przez nowe media i nowe gwiazdy... internetu. Tylko w serialach spory ruch, ale można też było usłyszeć, że i tu mamy zadyszkę.

• Płatny streaming rośnie. Kilkanaście milionów Polaków korzysta z subskrypcji VoD, niemal co trzecia subskrypcja kupowana jest w ramach oferty operatorów płatnej TV, pokazuje VideoTrack 8, badanie agencji Wavemaker. Netflix pozostaje polskim love brandem.

• Uwolnić moc dźwięku dla marek. – Zawsze istniało wiele dowodów na to, że ludzie kochają muzykę. Jednak dopiero w ostatnich latach zaczynamy widzieć naprawdę przekonujące dowody na realny zwrot z inwestycji w muzykę w reklamie – mówi Aifric Lennon, dyrektorka ds. strategii badawczej w MassiveMusic i Songtradr.

• Deklaracje konsumenckie vs. decyzje zakupowe. Jadąc na tegoroczną edycję Poland & CEE Retail Summit organizowaną przez European Conferences United, zastanawialiśmy się w zespole, czy jest to event dla kogoś poza pracownikami firm z kategorii retail i ich dostawcami oraz czy warto poświęcić na niego aż dwa dni? I od razu zdradzę sekret – tak! Okazuje się, że każda osoba zainteresowana szeroko pojętą sprzedażą czy marketingiem znajdzie tam coś dla siebie. A dlaczego tak uważam? Zapraszam na krótką relację z Poland & CEE Retail Summit odbywającego się w Warszawie 9-10 kwietnia 2024.

• Wywodzimy się z prawdziwego rzemiosła artystycznego. – Wszystkie kategorie biżuteryjne są projektowane z myślą o tym, aby były wyróżniające, inne. Konsumenci wracają właśnie po tę oryginalność. Skojarzeniem, które nieodłącznie łączy się z naszą marką, jest jakość – mówi Joanna Andrzejewska, dyrektorka marketingu firmy W.Kruk.

140 stron o marketingu z pasją

 Dodatki do numeru:
Raport Marka i Marketer Roku 2024
Raport E-commerce: rozwiązania, trendy
Raport Sport i Marketing 2024

EMMA – KONKURS Z NOWĄ ENERGIĄ

JUŻ NA POCZĄTKU CZERWCA ODBĘDĄ SIĘ OBRADY JURY NASZEGO NOWEGO KONKURSU – EFFECTIVE MEDIA & MARKETING AWARDS – EMMA, TRWA PRZYJMOWANIE ZGŁOSZEŃ. W naszych social mediach już ogłosiliśmy, że przewodniczącą jury jest Agata Czech, CEE digital effectiveness and acceleration director w firmie Haleon. To jedna z najmłodszych osób, które przewodniczyły obradom jury w konkursach „Media Marketing Polska”. Nasza redakcja poznała ją bliżej, kiedy na okładce 500. wydania „MMP” prezentowaliśmy pięciu młodych marketerów zmieniających oblicze branży.
Taki wybór przewodniczącej jury wiąże się z tym, że chcemy, aby nasz nowy konkurs Effective Media & Marketing Awards był prawdziwym impulsem nowej energii dla rynku. Został on zaprojektowany przez nas całkowicie od nowa i dostosowany do współczesnych potrzeb branży. Chodzi m.in. o szeroki zestaw kategorii, które uwzględniają różne narzędzia – digitalowe, mediowe czy związane z experience marketingiem. Jest także cała grupa kategorii poświęcona projektom typowo marketerskim – od klasycznego launchu aż po innowacje związane z procesami, zespołem i kulturą firmy. Mamy także dużą grupę kategorii marketing for good, wiedząc, jak wiele dziś jest tego rodzaju projektów i jak są one różnorodne.
„Media Marketing Polska” ma ponad 20 lat doświadczenia w organizacji konkursów. Czego się nauczyliśmy? Przede wszystkim tego, jak bardzo wielowymiarowy jest rynek.
Świetne projekty często znajdujemy w mniej typowych formach komunikacji, czasem są to nawet działania niskobudżetowe. EMMA tę różnorodność ma docenić. Będziemy nagradzać kampanie topowych marek, ale liczymy też na prawdziwe odkrycia, niespodzianki i innowacje w świecie efektywnych działań marketingowych.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.